Niniejszy podręcznik ma na celu wzbogacenie oferty edukacyjnej z zakresu ekonomii matematycznej. Skierowany jest głównie do studentów uczelni ekonomicznych oraz studentów wydziałów ekonomicznych politechnik i uniwersytetów. Podręcznik ten składa się z sześciu rozdziałów, w których przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące preferencji konsumenta, funkcji użyteczności, funkcji popytu konsumenta, teorii produkcji i teorii przedsiębiorstwa oraz statycznych modeli równowagi. Każdy z rozdziałów tej książki składa się z dwóch części. Pierwsza zawiera opis prezentowanych zagadnień wraz z rozwiązanymi przykładami, natomiast w drugiej części można znaleźć zadania do samodzielnego rozwiązania, do których odpowiedzi znajdują się na końcu książki. Pierwszy rozdział prezentuje twierdzenia i definicje dotyczące przestrzeni towarów, relacji preferencji konsumenta, zbioru budżetowego oraz koszyka optymalnego. W drugim i trzecim rozdziale przedstawiono funkcje użyteczności i popytu oraz ich charakterystyki. Czwarty rozdział zawiera elementy teorii produkcji dotyczące przestrzeni produkcyjnej oraz funkcji produkcji wraz z jej charakterystykami. Ponadto przedstawiono wybrane skalarne funkcje produkcji. W piątym rozdziale opisano działanie przedsiębiorstwa w warunkach doskonałej konkurencji i monopolu. Ostatni rozdział zawiera dwa modele równowagi: prosty model wymiany oraz model równowagi Arrowa–Hurwicza.
Dołącz do nas