Ekwiwalencja w międzynarodowych badaniach rynku
W rozdziale I zdefiniowano pojęcie badań rynku, charakteryzując ich międzynarodowy wymiar i wskazując na konsekwencje, z jakimi badacz musi się liczyć, realizując badania w wielu krajach. Omówiono procedurę międzynarodowych badań rynku z zachowaniem ekwiwalencji, zwracając uwagę na rozstrzygnięcia metodyczne wynikające z przyjętego celu badań, a wpływające na jego przebieg. W rozdziale II omówiono znaczenie słowa ekwiwalencja, podkreślając zakres jego stosowania w naukach humanistycznych (w tym w językoznawstwie) i społeczno-ekonomicznych (w tym w ekonomii, socjologii, psychologii). Szersze omówienie wpływu kultury na zachowanie ekwiwalencji badań rynku zawarto w rozdziale III. Wskazano w nim konieczność rozstrzygnięć metodologicznych na etapie projektowania. W rozdziale IV dokonano oceny ekwiwalencji danych zgodnie z podejściem eksperckim (jakościowym) i empirycznym (ilościowym). W rozdziale V omówiono istotę modelowania jako obszaru metodycznego w badaniach naukowych, związanego z opisem, wyjaśnianiem i predykcją rzeczywistości.
Autor | Magdalena Jaciow |
ISBN | 978‑83‑7875‑433‑6 |
Rok wydania | 2018 |
Liczba stron | 202 |
Format | B5 |
Wersja elektroniczna |
Dołącz do nas