Kosmetyki Społecznego Wpływu to akcja realizowana w ramach projektu „Piękni i empatyczni” przez Fundację Wielogłosu, aby zwrócić uwagę na siłę języka w kształtowaniu społecznych postaw wobec zdrowia psychicznego.
W ramach działań instytucja nawiązała kontakt się z 200 polskimi parlamentarzystami, aby podkreślić znaczenie odpowiedzialnego języka w debacie publicznej. Wśród Kosmetyków Społecznego Wpływu znalazły się m.in. hydrolat na raniące przekonania czy serum aktywujące empatię. Każdy z nich to symboliczna próba zmiany narracji, aby obalić szkodliwe stereotypy i zamiast tego promować życzliwość. Produkty te mają przypominać, że słowa ranią, uprzedzenia hamują rozwój, a stereotypy zniekształcają rzeczywistość.
Jak przekonują pomysłodawcy akcji, język to potężne narzędzie – może być zarówno budulcem mostów zrozumienia, jak i destruktorem społecznych więzi. Słowa takie jak „wariat” czy „psychol” tworzą mur pomiędzy osobami zdrowymi a tymi, które doświadczają problemów psychicznych. Język ma moc kształtowania naszego myślenie i postawy wobec innych ludzi. Zmiana słownictwa może więc mieć realny wpływ na społeczne postrzeganie zdrowia psychicznego.
Opracowano na podstawie:
www.wieloglosu.pl
www.wewnatrz.pl
www.nowymarketing.pl
www.rops.rzeszow.pl
Dołącz do nas