Konsumpcja miejska. Ekonomiczne refleksje nad ewoluowaniem funkcji miejskich
Praca zawiera refleksje na temat konsumpcji miejskiej, będące autorską propozycją analizowania specyfiki spożywania produktów miasta. Jest jednocześnie próbą zaadaptowania wybranych rezultatów badań ekonomicznych, socjologicznych, geograficznych, historycznych oraz przynależnych do nauk o zarządzaniu (marketing terytorialny, planowanie strategiczne i operacyjne) do sformułowania uwarunkowań funkcjonowania współczesnych miast. W trakcie omawiania poszczególnych aspektów konsumpcji miejskiej uwzględniono sugestie dotyczące implikacji różnych jej cech w procesach gospodarowania zasobami miast. W poszczególnych częściach monografii skoncentrowano się na teoretycznym ujęciu konsumpcji miejskiej, omawiając: miasto jako przedmiot i miejsce konsumpcji, grupy oferentów i konsumentów miejskich oraz wybrane sposoby ustalania cech konsumpcji miejskiej, w tym planowanie wydatków miast i wyznaczanie kierunków rozwoju ze wskazaniem szczególnego znaczenia konsumpcji zbiorowej.
Autor | Małgorzata Czornik |
ISBN | 978-83-7875-027-7 |
Rok wydania | 2012 |
Liczba stron | 184 |
Format | B5 |
Wersja elektroniczna | |
Otwarty dostęp | ŚLĄSKA BIBLIOTEKA CYFROWA |
Dołącz do nas