Przejdź do menu Przejdź do treści

Nowości wydawnicze

Giełdy na światowym rynku finansowym (podręcznik)

Na cele niniejszego podręcznika składają się kompleksowe przedstawienie problematyki funkcjonowania współczesnego rynku giełdowego oraz zapoznanie Czytelników z teoretycznymi aspektami działalności giełdy i rozwiązaniami stosowanymi na giełdach papierów wartościowych w wybranych krajach. Wśród podjętych zagadnień znalazły się m.in. podstawowe pojęcia z zakresu rynku giełdowego, popularne instrumenty obrotu...
[Więcej]

Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kultura wspierana technologią Next Tech (monografia, e-book)

W niniejszej publikacji podjęto się zadania prezentacji oraz analizy zastosowania i przejawów obecności nowych technologii w kulturze, instytucjach kultury i ich wytworach, jej celem jest więc przedstawienie różnych aspektów zastosowania nowoczesnych technologii na różnych płaszczyznach funkcjonowania kultury i sztuki. Jego realizację oparto na źródłach literaturowych, danych statystycznych, a także licznych...
[Więcej]

Wybrane dylematy i wyzwania współczesnych systemów gospodarczych (monografia, e-book)

Celami niniejszej monografii, będącej pokłosiem XIV konferencji naukowej pt. „Systemy gospodarcze i ich ewolucja. Główne wyzwania i kierunki badań – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość”, są identyfikacja i opis wybranych wyzwań w obszarze badań nad systemami gospodarczymi oraz zaproponowanie kierunków dalszych prac, ze szczególnym uwzględnieniem zachodzących zmian technologicznych oraz implementacji celów...
[Więcej]

Dialog z chatbotem. Ujęcie mediolingwistyczne (monografia, e-book)

Głównym celem badawczym niniejszej pracy jest opis dialogu człowieka z chatbotem konwersacyjnym w ujęciu mediolingwistycznym. Rozważania przeprowadzono na kilku płaszczyznach: struktury takiego dialogu, jego pragmatyki, stylistyki oraz aspektu poznawczego wraz z odbiorem społecznym. Wielopłaszczyznowy opis dialogu powstał na podstawie analiz zgromadzonych korpusów dialogów ludzi z chatbotami oraz badań ankietowych...
[Więcej]

Wizualizacja wyników badań naukowych. Zasady, metody i narzędzia (monografia, e-book)

Celem monografii jest przedstawienie zasad konstrukcji prezentacji graficznych, metod wizualizacji danych oraz kluczowych narzędzi wykorzystywanych w takich prezentacjach. Realizacja tego celu wymaga wprowadzenia pewnej systematyki dla metod graficznych, w szczególności powiązania doboru odpowiedniego wykresu z rodzajem i strukturą danych, a konkretniej ze skalą pomiarową analizowanych zmiennych. Wszystko to może być...
[Więcej]

Matematyka dla ekonomistów z programem Mathematica. Część I. Funkcja jednej zmiennej (Podręcznik)

Niniejszy podręcznik obejmuje tematykę z zakresu funkcji jednej zmiennej, zrealizowanych w ramach narzędzia Wolfram Alpha współpracującego z programem Mathematica. Program ten wspomaga kształtowanie wyobraźni przestrzennej i intuicji matematycznej oraz umożliwia analizowanie rozwiązań za pomocą czytelnych wizualizacji i wykonywanie bardzo złożonych obliczeń, co wpisuje się w założenia nauczania i uczenia się...
[Więcej]

Rewizja finansowa. Wydanie V uaktualnione (Podręcznik)

Niniejszy podręcznik ma na celu przybliżyć zawód biegłego rewidenta jako zawód zaufania publicznego, standardy wykonywania tego zawodu, a także zaprezentować teoretyczne i praktyczne aspekty usług rewizyjnych, takich jak badanie i przegląd sprawozdań finansowych, inne usługi atestacyjne i usługi pokrewne, z uwzględnieniem nowych obowiązków biegłego rewidenta w zakresie sprawozdawczości z badania sprawozdań...
[Więcej]

Inwestycje szkoleniowe w kapitał ludzki. Wydanie II zaktualizowane (Podręcznik)

Przedmiotem rozważań podjętych w niniejszym podręczniku uczyniono inwestycje szkoleniowe w kapitał ludzki w ujęciu mikroekonomicznym. Książka stanowi aktualne kompendium wiedzy o istocie i specyfice inwestowania w kapitał ludzki, przebiegu inwestycji szkoleniowych i jego uwarunkowaniach, logistyce personalnej i zarządzaniu ryzykiem w obszarze szkoleń, controllingu rozwoju kapitału ludzkiego, najnowszych trendach...
[Więcej]

Wirtualizacja zachowań konsumentów usług bankowych (monografia, e-book)

Głównym tematem publikacji jest przybliżenie poziomu wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych oraz autorskiej typologii konsumentów na tym rynku. Do celów metodycznych pracy zaliczyć należy rozstrzygnięcie problemów koncepcyjno-metodycznych związanych z badaniem wirtualizacji zachowań konsumentów usług bankowych, w tym ocenę przydatności poszczególnych metod w analizach wirtualizacji zachowań konsumentów....
[Więcej]

Pośrednictwo finansowe w erze cyfryzacji (podręcznik)

Celami podręcznika są identyfikacja i charakterystyka zmian zachodzących po stronie podażowej rynku usług finansowych w obliczu przemian związanych z cyfryzacją. Treść została zaprezentowana w podziale na dwie części: pierwsza przybliża zagadnienie zmian strategicznych w sektorze finansowym, wynikających w dużej mierze z cyfryzacji, druga zaś koncentruje się na zmianach w ofercie i sposobach świadczenia usług...
[Więcej]

Reduction of information asymmetry in e-commerce: the web scraping approach (monografia, e-book)

The purpose of this work is to create an automated tool based on the web scraping technique that is designed to reduce the information asymmetry occurring in the buyer-seller relationship. The baseline environment for illustrating the problem of information asymmetry is also the automotive industry. The case of the largest automotive classifieds portal in Poland, which is OTOMOTO, was used in this study. This book is...
[Więcej]

Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane obszary aplikacji (monografia, e-book)

Celem niniejszej monografii, stanowiącej pokłosie IX edycji konferencji „Nowe media i technologie komunikacji marketingowej” zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących wykorzystania nowych technologii i nowych mediów w komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie –...
[Więcej]
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca
logotyp ela