
dr hab.Barbara Kucharska, prof. UE
Profesor UE
1 Maja 47
Budynek: E; pok. 21440-287Katowice
Konsultacje:
Konsultacje w semestrze letnim 2024/2025:
Studia stacjonarne (on-line): piątek 09.00 - 11.30
Studia niestacjonarne (on-line):
- 22.03.2025 (17.00-17.45)
- 29.03.2025 (10.35-11.20)
- 05.04.2025 (10.00-10.45)
- 26.04.2025 (13.20-14.05)
-11.05.2025 (09.00 - 09.45)
- 25.05.2025 (14.05-14.50)
Uwaga!
Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy w celu wygenerowania linku do spotkania.
Istnieje również możliwość konsultacji w innym terminie - proszę o kontakt mailowy
Zajmowane stanowiska
- Kierownik studiów podyplomowych "Lider sprzedaży" ;
- Przewodnicząca Rady Programowej kierunku studiów "E-commerce";
- Członek Międzynarodowej Sieci Badawczej European Research Community PGV (ERECO - PGV);
- Członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.
Specjalizacja naukowo-badawcza
Realizowane projekty badawcze:
- kierownik projektu Innowacje w handlu detalicznym w kierowaniu wartości dla klienta, czas realizacji 2010-2014, projekt badawczy własny finansowany z Narodowego Centrum Nauki, nr grantu N N112012838;
- udział w projekcie badań statutowych „Handel detaliczny i usługi w Polsce – perspektywa konsumenta (2016-2017)”, dr hab. G. Maciejewski, prof. UE – kierownik projekt;
- udział w projekcie badań statutowych „Zmiany modeli konsumpcji żywności w Polsce”, dr hab. G. Maciejewski, prof. UE – kierownik projektu- etap I (2018) i etap II (2019);
- udział w projekcie badań statutowych „Zachowania podmiotów rynkowych w dobie zrównoważonego rozwoju.”, dr hab. G. Maciejewski, prof. UE – kierownik projektu – etap I (2020) i etap (2021).
Wybrane recenzje:
- R. Romanowski (red.), Managing Economic Innovations. Ideas and Institutions, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2019.
- R. Romanowski (red.), Managing Economic Innovations. Methods and Instruments, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 201.
- B.Borusiak, T.Wanat, Merchandising w handlu stacjonarnym i internetowym, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2020.
- B.Pierański, Pomiar fizjologiczny w badaniu wewnątrzsklepowych zachowań nabywców. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2020.
Wybrane publikacje
- The impact of retail chains on the structure of small towns and rural areas in Poland, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2020, vol. 960, nr art.032026 10 Tytuł własny numeru: 5th World Multidisciplinary Civil Engineering-Architecture-Urban Planning Symposium WMCAU 15-19 June 2020, Prague, Czech Republic; p-ISSN: 1757-8981, e-ISSN: 1757-899X; DOI: 10.1088/1757-899X/960/3/032026 (współautor M.Twardzik.
- Opinie studentów na temat konsumpcji mięsa i jej konsekwencji dla środowiska naturalnego, Ekonomia - Wroclaw Economic Review, 2020, t. 26, nr 53 s. 53-64; p-ISSN: 2084-4093; DOI: 10.19195/2658-1310.26.3.4 (współautor B.Borusiak).
- Bezpieczeństwo żywności - perspektywa przedsiębiorstwa i konsumenta, w: A. Dąbrowska (red.) Bezpieczeństwo konsumentów na rynku żywności. Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020, s. 95-106; p-ISBN: 978-83-8030-351-5.
- Innowacje w badaniach zachowań klientów w przestrzeni wewnątrzsklepowej, w: K. Mazurek-Łopacińska, M.Sobocińska (red.) Badania marketingowe w gospodarce cyfrowej, Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2020, s. 99-110; p-ISBN: 978-83-7695-838-5.
- Sustainable development as a factor differentiating consumer behavior. The case of Poland, European Research Studies Journal; 2021, vol. 24 DOI: 10.35808/ersj/2392 (współautorzy G. Maciejewski, M. Malinowska, M. Kucia, B. Kolny).
- Sustainable development concept and creation of innovative business models by retail chains, International Journal of Retail and Distribution Management, 2019, Vol. 47 s. 2-18; p-ISSN: 0959-0552, DOI: 10.1108/IJRDM-04-2017-0071, (współautorzy K. Bilińska-Reformat, M. Twardzik, L. Dolega).
- Innowacje w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlowych, w: J.Szwacka – Mokrzycka, M.Lemanowicz (red.) Marketing w strategiach rozwojowych podmiotów rynkowych, Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2019, S. 9-24 p-ISBN: 978-83-7583-915-9; (współautor M.Malinowska).
- Trends in Y generation's behaviour on the food market, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2019, nr 22 (71) s. 106-119, p-ISSN: 2081-3430, e-ISSN: 2544-0640; DOI: 10.22630/PEFIM.2019.22.71.29 (współautor M.Malinowska).
- Pokolenie Y na rynku żywności - perspektywa placówek gastronomicznych. Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, 2020, vol. 20, no. 1 s. 40-51; p-ISSN: 2081-6960, e-ISSN: 2544-0659; DOI: 10.22630/PRS.2020.20.1.4 (współautor M.Malinowska).
- CSR jako obszar badań - wymiary, tendencje, w: M.Drzazga (red.) Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) - perspektywa marketingu. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2019, s. 11-22, p-ISBN: 978-83-7875-534-0, e-ISBN: 978-83-7875-535-7; (współautor M.Malinowska).
- Wirtulizacja obsługi klienta w handlu detalicznym perspektywa przedsiębiorstwa i klienta, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2019, t. 20, z. 12, cz. 1 s. 141-156, Tytuł własny numeru: Agile commerce - adaptacja technologii wobec zmienności świata / red. Ł. Sułkowski, K. Kolasińska-Morawska, P. Morawski; p-ISSN: 2543-8190; (współautor M.Malinowska).
- Sustainability in retailing. A study of consumer intentions regarding involvement in charity shop activities, Studia Periegetica, 2019, nr 1 (25) s. 65-85; Tytuł własny numeru: Współczesne wyzwania rozwoju miast i regionów = Contemporary challenges of cities and regions development / red. nauk. A. Bernaciak; p-ISSN: 1897-9262, DOI: 10.26349/st.per.0025.05 (współautor B.Borusiak).
- Food in retailers' commercial offer - possibilities of building relationships with consumers, Olsztyn Economic Journal, 2019, nr 14 (3) s. 313-324; p-ISSN: 1897-272, e-ISSN: 2083-4675, DOI: 10.31648/oej.4375.
- Multichannel Retailing - Consumer's and Retailer's Perspective, Handel Wewnętrzny w Polsce, 2015, s. 59-172, p-ISSN: 1899-7988.
- The retail trade in Europe - diagnosis and future perspectives. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, p-ISBN: 978-83-7875-255-4; (współautorzy M. Kucia, G. Maciejewski, M.Malinowska, A. Stolecka-Makowska).
- The role of knowledge diffusion in retail chains innovation. Handel Wewnętrzny, 2015, nr 5 (358) s. 51-61, p-ISSN: 0438-5403 (współautor K.Bilińska-Reformat)
- Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2014.
Dołącz do nas