Przejdź do menu Przejdź do treści

dr hab.Grzegorz Maciejewski, prof. UE

Kierownik Katedry
1 Maja 47
Budynek: E; pok. 211
40-287Katowice

Konsultacje:

Konsultacje w semestrze ZIMOWYM 2023/24, Google Meet

Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy grzegorz.maciejewski@ue.katowice.pl celem wygenerowania linku do spotkania.  

 LUTY: 20.02. 18.15-19.45; 27.02. 9.50 - 11.20

MARZECKWIECIEŃMAJCZERWIEC
05.03.2024
18.15-19.45
09.04.2024
18.15-19.00
07.05.2024
9.45-10.30
01.06.2024
10.00-10.45 (N)

12.03.2024
9.45-10.30 

13.04.2024
10.00-10.45 (N)
11.05.2024
10.00-10.45 (N)
04.06.2024
9.00-10.30

16.03.2024
10.00-10.45 (N)

16.04.2024
9.50-11.20

14.05.2024
9.50-11.20

10.06.2024
9.00-10.30
19.03.2024
   18.15-19.45   
23.04.2024
9.00-10.30

21.05.2024
9.00-10.30

26.03.2024
9.50-11.20

30.04.2024
9.00-10.30

28.05.2024
9.00-10.30

 N - Konsultacje dedykowane Studentom niestacjonarnym.

Konsultacje w sesji 

02.02.2024

10.00 - 11.30

 

05.02.2024

10.00 - 11.30

Urlop wypoczynkowy:

(-)

Konsultacje w sesji poprawkowej

(-)

 

 

Dydaktyka (prowadzone przedmioty)

  • Badania rynku
  • Badania rynków krajowych i międzynarodowych;
  • Badania ilościowe i jakościowe w zarządzaniu;
  • Etykieta i zachowania w biznesie;
  • Metody ilościowe i jakościowe pozyskiwania informacji pierwotnych (Szkoła Doktorska);
  • Negocjacje i techniki sprzedaży;
  • Negocjacje online;
  • Negocjacje;
  • Strategie marketingowe;
  • Strategie dystrybucji i sprzedaży;
  • Zachowania podmiotów rynkowych.

Zajmowane stanowiska

  • Stały współpracownik Centrum Badań i Rozwoju UE w Katowicach, gdzie jako wykonawca bądź kierownik projektów realizuje zlecenia badawcze i eksperckie dla praktyki gospodarczej.
  • Koordynator i kierownik 16 projektów badawczych dla przedsiębiorstw (m.in IBF International w Brukseli, Węglokoks SA w Katowicach, Koleje Śląskie Sp. z o.o., BPH SA w Krakowie, Kompanii Węglowej SA w Katowicach, FPiN Wapienica w Bielsku Białej).
  • Uczestnik 5 zespołów powołanych do budowy strategii i planów marketingowych przedsiębiorstw (Koleje Śląskie Sp. z o.o. w Katowicach, Węglokoks SA w Katowicach, Tauron PE w Katowicach, PKM w Tychach, Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach). 
  • Prowadzący warsztaty i szkolenia dla pracowników przedsiębiorstw z zakresu negocjacji i technik sprzedaży (PEC w Tychach, Hurtownia farmaceutyczna Hafis w Tychach, Forum Przedsiębiorców miasta Radlin) oraz z zakresu marketingu usług (PKM w Tychach).
  • Współpracownik Forum Przedsiębiorców miasta Radlin.
  • Stały współpracownik Grupy MOKATE SA.
  • Członek Rady Naukowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.

     

    Członek organizacji naukowych i zawodowych:

    • Polska Akademia Nauk. Oddział w Katowicach (Członek Komisji Nauk Prawnych i Ekonomicznych),
    • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne,
    • Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii,
    • Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu (Członek Rady Naukowej),
    • Międzynarodowa Sieć Naukowa Le Réseau des Pays du Groupe de Vysegrad (PGV) z siedzibą w Grenoble.
    • Redaktor tematyczny (Topic Editor) w szwajcarskim czasopiśmie Sustainability  indeksowanym w bazach Web of Science oraz Scopus.

Realizowane projekty naukowo-badawcze

 

Realizowane projekty naukowo-badawcze (ostatnie 5 lat):

  • Kierownik projektu z zakresu edukacji ekonomicznej pt. „Konsument w przestrzeni handlu i usług”, finansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego (projekt zakończony, okres realizacji: 2015 rok).
  • Kierownik projektu pt. „Handel i usługi w Europie – diagnoza i perspektywy rozwoju” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego
  • w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt zakończony, okres realizacji lata: 2013-2015). 
  • Kierownik projektu pt. „Handel i usługi w Polsce – perspektywa konsumenta” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt zakończony, okres realizacji lata: 2016-2017). 
  • Kierownik projektu pt. „Zmiany modeli konsumpcji żywności w Polsce” realizowanego
    w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt obecnie realizowany, okres realizacji lata: 2018-2019). 
  • Kierownik projektu pt. „Zachowania podmiotów rynkowych w dobie zrównoważonego rozwoju” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt realizowany, okres realizacji lata: 2020-2021).
  • Kierownik projektu pt "Pandemia Covid-19 jako katalizator zmian - perspektywa przedsiębiorstwa i konsumenta" realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki (projekt realizowany, okres realizacji lata: 2022-2024).

Specjalizacja naukowo-badawcza

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (1996), doktor nauk ekonomicznych (2003), doktor habilitowany nauk ekonomicznych (2012). Od 2013 roku profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Kierownik Katedry Rynku i Konsumpcji. Członek Rady Programowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.

Swoje zainteresowania naukowe koncentruje w obszarze ekonomii behawioralnej a zwłaszcza
w obszarze zachowań podmiotów rynkowych. Wykładowca takich przedmiotów jak: Zachowania podmiotów rynkowych, Negocjacje i techniki sprzedaży, Etykieta i zachowania w biznesie, Strategie marketingowe, Strategie dystrybucji i sprzedaży, Badania marketingowe, Przedsiębiorczość. Opiekun specjalności Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych. Przewodniczący Rady Programowej Kierunku Ekonomia. Członek Rady Programowej Kierunku Przedsiębiorczość i Finanse. Członek Komitetu Naukowego Dyscypliny Ekonomia i Finanse. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania sprzedażą i marketingu. Na studiach doktoranckich prowadzi zajęcia z zastosowania metod ilościowych i jakościowych w badaniach rynku. Stały recenzent wielu polskich i zagranicznych wydawnictw naukowych. Autor ponad 150 publikacji z obszaru zachowań podmiotów rynkowych i marketingu. Tutor i mentor akademicki. Wypromował blisko 300 magistrów i licencjatów oraz dwóch doktorów z dyscyplin ekonomia i finanse oraz nauki o zarządzaniu i jakości.

 

Publikacje (wybrane)

  1. Consumers Towards Marketing Strategies of Coffee Producers, Wageningen Academic Publishers, Wageningen, The Nederlands, 2020, s.1-260, ISBN: 978-90-8686-352-5; e-ISBN: 978-90-8686-905-5; DOI: 10.3920/978-90-8686-905-3; (współautor: Sylwia Mokrysz, Łukasz Wróblewski).
  2. A Case Study of LightStay (2010–2017) - Hilton’s Corporate Responsibility Management System, “Energies” 2020, Vol. 13, Issue 9, 2303, s.1-22; (Special Issue "Management and Technology for Energy Efficiency Development"); ISSN 1996-1073; CODEN: ENERGA; DOI:10.3390/en13092303; Published by MDPI AG, Basel, Switzerland (współautor: Piotr Zientara, Paulina Bohdanowicz-Godfrey, Claire Whitely).
  3. Precautionary demand for cash and perceived risk of electronic payments, “Sustainability” 2020, Vol. 12, Issue 19, 7977, s. 1-25; ISSN 2071-1050; e-ISSN 2071-1050; DOI: 10.3390/su12197977; Published by MDPI AG, Basel, Switzerland (współautor: Jacek Pietrucha).
  4. Consumers Towards Sustainable Food Consumption, “Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych / Marketing Of Scientific And Research Organizations” 2020, Vol. 36, Issue 2, s. 19-30,  p ISSN 2353-8503, e ISSN 2353-8414, DOI: 10.2478/minib-2020-0014.
  5. Segmentation of Coffee Consumers Using Sustainable Values: Cluster Analysis on the Polish Coffee Market, “Sustainability” 2019, Vol. 11, Issue 3, 613, s. 1-20; ISSN 2071-1050; e-ISSN 2071-1050; DOI:10.3390/su11030613; Published by MDPI AG, Basel, Switzerland (współautorzy: S. Mokrysz i Ł. Wróblewski).
  6. Environmentalism and Polish Coal Mining: A Multilevel Study, “Sustainability” 2019, Vol. 11, Issue 11, 3086, s. 1-15; ISSN 2071-1050; e-ISSN 2071-1050; DOI:10.3390/ su11113086; Published by MDPI AG, Basel, Switzerland (współautor: Piotr Zientara, Anna Zamojska, Anna Maria Nikodemska-Wołowik).
  7. Consumers’ attitudes towards modern solutions in the retail trade, “Economics and Business Review” 2018, Vol. 4 (18), No. 3, s.69-85, ISSN 2392-1641; e-ISSN 2450-0097, DOI:10.18559/ebr.2018.3.6.
  8. Services in Europe –  Diagnosis and development perspectives, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, s.1-128, ISBN 978-83-7875-254-7 (współautor: Magdalena Jaciow, Beata Kolny, Barbara Mikołajczyk, Robert Wolny).
  9. The retail trade in Europe –  Diagnosis and future perspectives, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, s.1-157, ISBN 978-83-7875-255-4 (współautor: Barbara Kucharska, Michał Kucia, Mirosława Malinowska, Agata Stolecka-Makowska).
  10. Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2010, s.1-288. ISBN 978-83-7246-606-8.

Zainteresowania

Z zamiłowania genealog i miłośnik rycerstwa średniowiecznego. Fan polskiej ekstraklasy piłkarskiej, gdyż, jak sam mówi: „Są to jedyne rozgrywki piłkarskie, w których wygrywają polskie drużyny”

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3