dr hab.Grzegorz Maciejewski, prof. UE
Kierownik KatedryKonsultacje:
Konsultacje w semestrze ZIMOWYM 2023/24, Google Meet
Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy grzegorz.maciejewski@ue.katowice.pl celem wygenerowania linku do spotkania.
LUTY: 20.02. 18.15-19.45; 27.02. 9.50 - 11.20
MARZEC | KWIECIEŃ | MAJ | CZERWIEC |
---|---|---|---|
05.03.2024 18.15-19.45 | 09.04.2024 18.15-19.00 | 07.05.2024 9.45-10.30 | 01.06.2024 10.00-10.45 (N) |
12.03.2024 | 13.04.2024 10.00-10.45 (N) | 11.05.2024 10.00-10.45 (N) | 04.06.2024 9.00-10.30 |
16.03.2024 | 16.04.2024 9.50-11.20 | 14.05.2024 | 10.06.2024 9.00-10.30 |
19.03.2024 18.15-19.45 | 23.04.2024 9.00-10.30 | 21.05.2024 | |
26.03.2024 | 30.04.2024 | 28.05.2024 9.00-10.30 | |
N - Konsultacje dedykowane Studentom niestacjonarnym.
Konsultacje w sesji
02.02.2024
10.00 - 11.30
05.02.2024
10.00 - 11.30
Urlop wypoczynkowy:
(-)
Konsultacje w sesji poprawkowej
(-)
Dydaktyka (prowadzone przedmioty)
- Badania rynku
- Badania rynków krajowych i międzynarodowych;
- Badania ilościowe i jakościowe w zarządzaniu;
- Etykieta i zachowania w biznesie;
- Metody ilościowe i jakościowe pozyskiwania informacji pierwotnych (Szkoła Doktorska);
- Negocjacje i techniki sprzedaży;
- Negocjacje online;
- Negocjacje;
- Strategie marketingowe;
- Strategie dystrybucji i sprzedaży;
- Zachowania podmiotów rynkowych.
Zajmowane stanowiska
- Stały współpracownik Centrum Badań i Rozwoju UE w Katowicach, gdzie jako wykonawca bądź kierownik projektów realizuje zlecenia badawcze i eksperckie dla praktyki gospodarczej.
- Koordynator i kierownik 16 projektów badawczych dla przedsiębiorstw (m.in IBF International w Brukseli, Węglokoks SA w Katowicach, Koleje Śląskie Sp. z o.o., BPH SA w Krakowie, Kompanii Węglowej SA w Katowicach, FPiN Wapienica w Bielsku Białej).
- Uczestnik 5 zespołów powołanych do budowy strategii i planów marketingowych przedsiębiorstw (Koleje Śląskie Sp. z o.o. w Katowicach, Węglokoks SA w Katowicach, Tauron PE w Katowicach, PKM w Tychach, Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach).
- Prowadzący warsztaty i szkolenia dla pracowników przedsiębiorstw z zakresu negocjacji i technik sprzedaży (PEC w Tychach, Hurtownia farmaceutyczna Hafis w Tychach, Forum Przedsiębiorców miasta Radlin) oraz z zakresu marketingu usług (PKM w Tychach).
- Współpracownik Forum Przedsiębiorców miasta Radlin.
- Stały współpracownik Grupy MOKATE SA.
- Członek Rady Naukowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.
Członek organizacji naukowych i zawodowych:
- Polska Akademia Nauk. Oddział w Katowicach (Członek Komisji Nauk Prawnych i Ekonomicznych),
- Polskie Towarzystwo Ekonomiczne,
- Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii,
- Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu (Członek Rady Naukowej),
- Międzynarodowa Sieć Naukowa Le Réseau des Pays du Groupe de Vysegrad (PGV) z siedzibą w Grenoble.
- Redaktor tematyczny (Topic Editor) w szwajcarskim czasopiśmie Sustainability indeksowanym w bazach Web of Science oraz Scopus.
Realizowane projekty naukowo-badawcze
Realizowane projekty naukowo-badawcze (ostatnie 5 lat):
- Kierownik projektu z zakresu edukacji ekonomicznej pt. „Konsument w przestrzeni handlu i usług”, finansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego (projekt zakończony, okres realizacji: 2015 rok).
- Kierownik projektu pt. „Handel i usługi w Europie – diagnoza i perspektywy rozwoju” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego
- w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt zakończony, okres realizacji lata: 2013-2015).
- Kierownik projektu pt. „Handel i usługi w Polsce – perspektywa konsumenta” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt zakończony, okres realizacji lata: 2016-2017).
- Kierownik projektu pt. „Zmiany modeli konsumpcji żywności w Polsce” realizowanego
w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt obecnie realizowany, okres realizacji lata: 2018-2019). - Kierownik projektu pt. „Zachowania podmiotów rynkowych w dobie zrównoważonego rozwoju” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt realizowany, okres realizacji lata: 2020-2021).
- Kierownik projektu pt "Pandemia Covid-19 jako katalizator zmian - perspektywa przedsiębiorstwa i konsumenta" realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki (projekt realizowany, okres realizacji lata: 2022-2024).
Specjalizacja naukowo-badawcza
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (1996), doktor nauk ekonomicznych (2003), doktor habilitowany nauk ekonomicznych (2012). Od 2013 roku profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Kierownik Katedry Rynku i Konsumpcji. Członek Rady Programowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.
Swoje zainteresowania naukowe koncentruje w obszarze ekonomii behawioralnej a zwłaszcza
w obszarze zachowań podmiotów rynkowych. Wykładowca takich przedmiotów jak: Zachowania podmiotów rynkowych, Negocjacje i techniki sprzedaży, Etykieta i zachowania w biznesie, Strategie marketingowe, Strategie dystrybucji i sprzedaży, Badania marketingowe, Przedsiębiorczość. Opiekun specjalności Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych. Przewodniczący Rady Programowej Kierunku Ekonomia. Członek Rady Programowej Kierunku Przedsiębiorczość i Finanse. Członek Komitetu Naukowego Dyscypliny Ekonomia i Finanse. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania sprzedażą i marketingu. Na studiach doktoranckich prowadzi zajęcia z zastosowania metod ilościowych i jakościowych w badaniach rynku. Stały recenzent wielu polskich i zagranicznych wydawnictw naukowych. Autor ponad 150 publikacji z obszaru zachowań podmiotów rynkowych i marketingu. Tutor i mentor akademicki. Wypromował blisko 300 magistrów i licencjatów oraz dwóch doktorów z dyscyplin ekonomia i finanse oraz nauki o zarządzaniu i jakości.
Publikacje (wybrane)
- Consumers Towards Marketing Strategies of Coffee Producers, Wageningen Academic Publishers, Wageningen, The Nederlands, 2020, s.1-260, ISBN: 978-90-8686-352-5; e-ISBN: 978-90-8686-905-5; DOI: 10.3920/978-90-8686-905-3; (współautor: Sylwia Mokrysz, Łukasz Wróblewski).
- A Case Study of LightStay (2010–2017) - Hilton’s Corporate Responsibility Management System, “Energies” 2020, Vol. 13, Issue 9, 2303, s.1-22; (Special Issue "Management and Technology for Energy Efficiency Development"); ISSN 1996-1073; CODEN: ENERGA; DOI:10.3390/en13092303; Published by MDPI AG, Basel, Switzerland (współautor: Piotr Zientara, Paulina Bohdanowicz-Godfrey, Claire Whitely).
- Precautionary demand for cash and perceived risk of electronic payments, “Sustainability” 2020, Vol. 12, Issue 19, 7977, s. 1-25; ISSN 2071-1050; e-ISSN 2071-1050; DOI: 10.3390/su12197977; Published by MDPI AG, Basel, Switzerland (współautor: Jacek Pietrucha).
- Consumers Towards Sustainable Food Consumption, “Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych / Marketing Of Scientific And Research Organizations” 2020, Vol. 36, Issue 2, s. 19-30, p ISSN 2353-8503, e ISSN 2353-8414, DOI: 10.2478/minib-2020-0014.
- Segmentation of Coffee Consumers Using Sustainable Values: Cluster Analysis on the Polish Coffee Market, “Sustainability” 2019, Vol. 11, Issue 3, 613, s. 1-20; ISSN 2071-1050; e-ISSN 2071-1050; DOI:10.3390/su11030613; Published by MDPI AG, Basel, Switzerland (współautorzy: S. Mokrysz i Ł. Wróblewski).
- Environmentalism and Polish Coal Mining: A Multilevel Study, “Sustainability” 2019, Vol. 11, Issue 11, 3086, s. 1-15; ISSN 2071-1050; e-ISSN 2071-1050; DOI:10.3390/ su11113086; Published by MDPI AG, Basel, Switzerland (współautor: Piotr Zientara, Anna Zamojska, Anna Maria Nikodemska-Wołowik).
- Consumers’ attitudes towards modern solutions in the retail trade, “Economics and Business Review” 2018, Vol. 4 (18), No. 3, s.69-85, ISSN 2392-1641; e-ISSN 2450-0097, DOI:10.18559/ebr.2018.3.6.
- Services in Europe – Diagnosis and development perspectives, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, s.1-128, ISBN 978-83-7875-254-7 (współautor: Magdalena Jaciow, Beata Kolny, Barbara Mikołajczyk, Robert Wolny).
- The retail trade in Europe – Diagnosis and future perspectives, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, s.1-157, ISBN 978-83-7875-255-4 (współautor: Barbara Kucharska, Michał Kucia, Mirosława Malinowska, Agata Stolecka-Makowska).
- Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2010, s.1-288. ISBN 978-83-7246-606-8.
Zainteresowania
Z zamiłowania genealog i miłośnik rycerstwa średniowiecznego. Fan polskiej ekstraklasy piłkarskiej, gdyż, jak sam mówi: „Są to jedyne rozgrywki piłkarskie, w których wygrywają polskie drużyny”
Dołącz do nas