Przejdź do menu Przejdź do treści

dr hab.Grzegorz Maciejewski, prof. UE

Kierownik Katedry
1 Maja 47
Budynek: E; pok. 211
40-287Katowice

Konsultacje:

Konsultacje w semestrze LETNIM 2024/25, Google Meet

Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy grzegorz.maciejewski@ue.katowice.pl celem wygenerowania linku do spotkania.  

  

LUTY / MARZECKWIECIEŃMAJCZERWIEC

01.03 

10.00-10.45

02.04

18.00 - 19.30

07.05

18.00 - 19.30

05.06

18.00 - 19.30

06.03.

18.15 - 19.00

10.04

14.00 - 15.30

13.05

12.00 -13.30

11.06

18.00 - 19.30

11.03

11.00 - 12.30

16.04

18.00 - 19.30

21.05

18.00 - 19.30

 

19.03.

18.15 - 19.00

28.04

14.00 - 15.30

27.05

12.00 - 13.30

 

22.03.

9.30 - 10.15

   

25.03.

11.00 - 12.30

   

Konsultacje w soboty  dedykowane są Studentom niestacjonarnym. Studentów niestacjonarnych zapraszam także w pozostałych terminach.  

Konsultacje w sesji 

(-)

Konsultacje w sesji poprawkowej

(-)

 

 

Dydaktyka (prowadzone przedmioty)

  • Badania rynku
  • Badania rynków krajowych i międzynarodowych;
  • Badania ilościowe i jakościowe w zarządzaniu;
  • Etykieta i zachowania w biznesie;
  • Metody ilościowe i jakościowe pozyskiwania informacji pierwotnych (Szkoła Doktorska);
  • Negocjacje i techniki sprzedaży;
  • Negocjacje online;
  • Negocjacje;
  • Pozyskiwanie i analiza danych jakościowych;
  • Strategie marketingowe;
  • Strategie dystrybucji i sprzedaży;
  • Zachowania podmiotów rynkowych.

Zajmowane stanowiska

  • Wiceprezes Zarządu i Dyrektor ds. Badań i Rozwoju Coffee and Tea Market Research Institute 
  • Redaktor Naczelny Coffee and Tea Marketing Journal w Londynie
  • Stały współpracownik Centrum Badań i Rozwoju UE w Katowicach, gdzie jako wykonawca bądź kierownik projektów realizuje zlecenia badawcze i eksperckie dla praktyki gospodarczej.
  • Koordynator i kierownik 16 projektów badawczych dla przedsiębiorstw (m.in IBF International w Brukseli, Węglokoks SA w Katowicach, Koleje Śląskie Sp. z o.o., BPH SA w Krakowie, Kompanii Węglowej SA w Katowicach, FPiN Wapienica w Bielsku Białej).
  • Uczestnik 5 zespołów powołanych do budowy strategii i planów marketingowych przedsiębiorstw (Koleje Śląskie Sp. z o.o. w Katowicach, Węglokoks SA w Katowicach, Tauron PE w Katowicach, PKM w Tychach, Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach). 
  • Prowadzący warsztaty i szkolenia dla pracowników przedsiębiorstw z zakresu negocjacji i technik sprzedaży oraz z zakresu marketingu usług.
  • Stały współpracownik Grupy MOKATE SA.
  • Dyplomowany tutor akademicki. 
  • Członek Rady Naukowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.
  • Członek organizacji naukowych i zawodowych:
    • Polska Akademia Nauk. Oddział w Katowicach (Członek Komisji Nauk Prawnych i Ekonomicznych),
    • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne,
    • Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii,
    • Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu (Członek Rady Naukowej),
    • Międzynarodowa Sieć Naukowa Le Réseau des Pays du Groupe de Vysegrad (PGV) z siedzibą w Grenoble.

Realizowane projekty naukowo-badawcze

 

Realizowane projekty naukowo-badawcze (ostatnie 10 lat):

  • Kierownik projektu z zakresu edukacji ekonomicznej pt. „Konsument w przestrzeni handlu i usług”, finansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego (okres realizacji: 2015 rok).
  • Kierownik projektu pt. „Handel i usługi w Europie – diagnoza i perspektywy rozwoju” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (okres realizacji lata: 2013-2015). 
  • Kierownik projektu pt. „Handel i usługi w Polsce – perspektywa konsumenta” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (okres realizacji lata: 2016-2017). 
  • Kierownik projektu pt. „Zmiany modeli konsumpcji żywności w Polsce” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego ( okres realizacji lata: 2018-2019). 
  • Kierownik projektu pt. „Zachowania podmiotów rynkowych w dobie zrównoważonego rozwoju” realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (okres realizacji lata: 2020-2021).
  • Kierownik projektu pt "Pandemia Covid-19 jako katalizator zmian - perspektywa przedsiębiorstwa i konsumenta" realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki (okres realizacji lata: 2022-2024).
  • Wykonawca w międzynarodowym projekcie pt. "Sustainable population consumption in a post-pandemic economy. The perspective of three countries" realizowanego w ramach grantu wyszehradzkiego (okres realizacji lata: 2023-2025)
  • Kierownik projektu pt. "Phygital consumer: konsument na styku świata fizycznego i cyfrowego" realizowanego w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w ramach Programu doskonałości naukowo-badawczej oraz edukacyjnej UEKAT”, finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki (okres realizacji lata: 2024-2026).

Specjalizacja naukowo-badawcza

 

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (1996), doktor nauk ekonomicznych (2003), doktor habilitowany nauk ekonomicznych (2012). Od 2013 roku profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Kierownik Katedry Rynku i Konsumpcji. Członek Rady Programowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Wiceprezes Zarządu i Dyrektor ds. Badań i Rozwoju Coffee and Tea Market Research Institute. Redaktor Naczelny Coffee and Tea Marketing Journal w Londynie.

Swoje zainteresowania naukowe koncentruje w obszarze ekonomii behawioralnej a zwłaszcza w obszarze zachowań podmiotów rynkowych. Wykładowca takich przedmiotów jak: Badania rynku, Negocjacje i techniki sprzedaży, Etykieta i zachowania w biznesie, Strategie marketingowe, Strategie dystrybucji i sprzedaży, Zachowania podmiotów rynkowych. Opiekun specjalności Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych. Przewodniczący Rady Programowej Kierunku Ekonomia. Członek Rady Programowej Kierunku Przedsiębiorczość i Finanse. Członek Komitetu Naukowego Dyscypliny Ekonomia i Finanse. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania sprzedażą i marketingu. Na studiach doktoranckich prowadzi zajęcia z pozyskiwania i analizy danych. Stały recenzent wielu polskich i zagranicznych wydawnictw naukowych. Autor ponad 170 publikacji z obszaru zachowań podmiotów rynkowych i marketingu. Tutor i mentor akademicki. Wypromował blisko 300 magistrów i licencjatów oraz trzech doktorów z dyscyplin ekonomia i finanse oraz nauki o zarządzaniu i jakości.

Publikacje (wybrane)

  1. Krowicki Piotr, Maciejewski Grzegorz. Shopping Centre Marketing: Value Creation and Customer Engagement (1st edition). Routledge. Taylor & Francis Group, London and New York, 2024, 1-232; DOI: doi.org/10.4324/9781032690544.
  2. Kucharska Barbara, Maciejewski Grzegorz, Malinowska Mirosława, Suchecki Kajetan, COVID-19 Pandemic as a Catalyst for Change – Consumer's Perspective. Logos Verlag Berlin, 2024. ISBN: 978-3-8325-5837-6; DOI: doi.org/10.30819/5837.
  3. Acedański Jan, Maciejewski Grzegorz, Pietrucha Jacek: Cash holding by consumers: The role of the perceived characteristics of money. International Journal of Consumer Studies 2024, Vol. 48, Isse 4, e13075, 1-16. doi.org/10.1111/ijcs.13075.
  4. Pietrucha Jacek, Maciejewski Grzegorz: Precautionary cash holding by consumers making electronic payments and risk-taking behavior. Equilibrium. Quarterly Journal ofEconomics and Economic Policy, 2024; DOI: doi.org/10.24136/eq.3073.
  5. Kita Pavol, Maciejewski Grzegorz, Žambochová Marta, Križan František. Geomarketing as an important element of a food retailer’s business model: A managerial view. International Journal of Management and Economics, 2024, Vol. 60, No. 1, 1-13; DOI: doi.org/10.2478/ijme-2024-0005.
  6. Kita Pavol, Čvirik Marian, Maciejewski Grzegorz, Žambochová Marta, Kitová Mazalánová Veronika. Activities of Retail Units as an Element of Business Model Creation, Polish Journal of Management Studies 2023, Vol. 27, No. 1, 133-147; DOI: 10.17512/pjms.2023.27.1.08.
  7. Kita Pavol, Čvirik Marian, Maciejewski Grzegorz, Kitová Mazalánová Veronika. Design of a tool to measure the behavioural aspect of conscious and sustainable consumer attitudes, Forum Scientiae Oeconomia 2023, Vol. 11, No. 2, 133-146; DOI: 10.23762/FSO_VOL11_NO2_6.
  8. Kita Pavol, Žambochová Marta, Maciejewski Grzegorz, Čvirik Marian, Kitová Mazalánová Veronika. Changes in the Culture of Consumption During COVID-19: a Decision-Tree Model. Cultural Management: Science and Education 2023, Vol. 7, No. (1), 85-101; DOI: https://10.30819/cmse.7-1.06.
  9. Ozimek Irena, Maciejewski Grzegorz, Kita Pavol, Szlachciuk Julita. A typology of consumers by their nutritional behaviors and selected lifestyle elements. Journal of Economics & Management 2023, Vol. 45, No. 1, 68-101; DOI: doi.org/10.22367/jem.2023.45.05.
  10. Maciejewski Grzegorz. Sustainable Consumer Behavior During the COVID-19 Pandemic. Studies and Work of the Collegium of Management and Finance, 2023, nr. 188, 43-61. ISSN: 1234-8872; eISSN: 2657-5620. DOI: doi.org/10.33119/SIP.2023.188.3. 
  11. Maciejewski Grzegorz. The Post-pandemic Consumer: Evidence from Empirical Research of Four Generations of Consumers, Cracow Review of Economics and Management 2023, Vol. 4 (1002), 11–28; DOI: doi.org/10.15678/ZNUEK.2023.1002.0401.
  12. Maciejewski Grzegorz, Lesznik Dawid. Consumers Towards the Goals of Sustainable Development: Attitudes and Typology. Sustainability 2022; 14 (17):10558. DOI: doi.org/10.3390/su141710558. ISSN 2071-1050; e-ISSN 2071-1050.
  13. Kita Pavol, Maciejewski Grzegorz, Čvirik Marián, Kitová Mazalánová Veronika. New factors of consumer behavior in the context of business models used in retailing during the COVID-19 era, Forum Scientiae Oeconomia 2022, Vol. 10, No. 3, 75-92; DOI: 10.23762/FSO_VOL10_NO3_4.
  14. Maciejewski Grzegorz, Krowicki Piotr. Brand as a Customer Value Driver: Relationships with Customer Engagement, Marketing of Scientific and Research Organizations 2022, Vol. 43, Issue 1, 53-74; DOI: 10.2478/minib-2022-0003. 
  15. Maciejewski Grzegorz, Kita Pavol, Ozimek Irena, Szlachciuk Julita. Typology of Consumers According to the Declared Consumption of Food Products and Non-Alcoholic Beverages. Polish and Slovakian Case Studies. Agronomy 2021, 11(11): 2141; DOI: doi.org/10.3390/agronomy11112141.
  16. Maciejewski Grzegorz, Malinowska Mirosława, Kucharska Barbara, Kucia Michał, Kolny Beata. Sustainable development as a factor differentiating consumer behavior. The case of Poland. European Research Studies Journal 2021, Vol. XXIV, Issue 3; DOI: 10.35808/ersj/2392.
  17. Kita Pavol, Maciejewski Grzegorz, Žambochová Marta, Strelinger Ján, Kitová Mazalánová Veronika. Nutritional behaviour of households: an analysis of Slovak consumers, Forum Scientiae Oeconomia 2021, Vol. 9, No. 2, 73-94; p-ISSN 2300 - 5947, e-ISSN 2353 - 4435; DOI: doi.org/10.23762/FSO_VOL9_NO2_4.
  18. Maciejewski Grzegorz. Cultural Determinants of Business Negotiations and Behaviors. Cultural Management: Science and Education 2021, Vol. 5, No. 2,  65-82; DOI: doi.org/10.30819/cmse.5-2.05.
  19. Maciejewski Grzegorz, Krowicki Piotr. Virtual Environment as a Space of Shopping CenterCustomer Engagement, Management Issues, 2021, Vol. 19, No. 4(94), 81-100; DOI: doi.org/10.7172/1644-9584.94.6.
  20. Maciejewski Grzegorz, Mokrysz Sylwia, Wróblewski Łukasz. Consumers Towards Marketing Strategies of Coffee Producers, Wageningen Academic Publishers, Wageningen, The Nederlands, 2020, 1-260; DOI: 10.3920/978-90-8686-905-3.
  21. Zientara Piotr, Bohdanowicz-Godfrey Paulina, Whitely Clarie, Maciejewski Grzegorz. A Case Study of LightStay (2010–2017) - Hilton’s Corporate Responsibility Management System, Energies 2020, Vol. 13, Issue 9, 2303; DOI:10.3390/en13092303.
  22. Pietrucha Jacek, Maciejewski Grzegorz. Precautionary demand for cash and perceived risk of electronic payments, Sustainability 2020, Vol. 12, Issue 19, 7977; DOI:10.3390/su12197977
  23. Maciejewski Grzegorz, Sylwia Mokrysz, Łukasz Wróblewski. Coffee Consumer Segmentation: Implications for Producers and Sellers. [in:] W. Sroka (eds), Perspectives on Consumer Behaviour. Theoretical Aspects and Practical Applications. Springer. Contributions to Management Science. Springer, Cham 2020, s. 175 – 192; DOI: doi.org/10.1007/978-3-030-47380-8_8.
  24. Maciejewski Grzegorz. Consumers Towards Sustainable Food Consumption, Marketing Of Scientific And Research Organizations 2020, Vol. 36, Issue 2, 19-30; DOI: 10.2478/minib-2020-0014 .
  25. Maciejewski Grzegorz. Typy gospodarstw domowych ze względu na ich zachowania na rynku żywności, „Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego” 2020, tom 20 (XXXV), zeszyt 1, 52–66; DOI: 10.22630/PRS.2020.20.1.5
  26. Maciejewski Grzegorz, Mokrysz Sylwia, Wróblewski Łukasz. Segmentation of Coffee Consumers Using Sustainable Values: Cluster Analysis on the Polish Coffee Market, “Sustainability” 2019, Vol. 11, Issue 3, 613; DOI:10.3390/su11030613.
  27. Zientara Piotr, Zamojska Anna, Maciejewski Grzegorz, Nikodemska – Wołowik Anna Maria. Environmentalism and Polish Coal Mining: A Multilevel Study, “Sustainability” 2019, Vol. 11, Issue 11, 3086; DOI:10.3390/ su11113086
  28. Maciejewski Grzegorz, Mokrysz Sylwia. New trends in consumption on the coffee market, “Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing / European Policies, Finance and Marketing” 2019, vol. 22(71), s. 132-144; ISSN 2081-3430; eISSN 2544-0640; DOI 10.22630/PEFIM.2019.22.71.31.
  29. Maciejewski Grzegorz. The food expenditure in Poland and other European Union countries – a comparative analysis, “Olsztyn Economic Journal” 2019, No.14 (2), s. 179-194; ISSN 1897-2721; e-ISSN 2083-4675; DOI:10.31648/oej.3970.
  30. Consumers’ attitudes towards modern solutions in the retail trade, “Economics and Business Review” 2018, Vol. 4 (18), No. 3, s.69-85, ISSN 2392-1641; e-ISSN 2450-0097, DOI:10.18559/ebr.2018.3.6.
  31. Services in Europe –  Diagnosis and development perspectives, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, s.1-128, ISBN 978-83-7875-254-7 (współautor: Magdalena Jaciow, Beata Kolny, Barbara Mikołajczyk, Robert Wolny).
  32. The retail trade in Europe –  Diagnosis and future perspectives, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, s.1-157, ISBN 978-83-7875-255-4 (współautor: Barbara Kucharska, Michał Kucia, Mirosława Malinowska, Agata Stolecka-Makowska).
  33. Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2010, s.1-288. ISBN 978-83-7246-606-8.

Zainteresowania

Z zamiłowania genealog i miłośnik rycerstwa średniowiecznego. Fan polskiej ekstraklasy piłkarskiej, gdyż, jak sam mówi: „Są to jedyne rozgrywki piłkarskie, w których wygrywają polskie drużyny”

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3