Przejdź do menu Przejdź do treści

mgrAleksandra Popiel

Asystent
Bogucicka 3
Budynek: A; pok. 201
40-226Katowice

Konsultacje:

Konsultacje w semestrze zimowym 2025/2026 odbywają się w w środy w godzinach 11:40-13:10.
Konsultacje prowadzone są za pośrednictwem platformy Google Meet.
Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy w celu umówienia terminu spotkania – aleksandra.popiel@uekat.pl

Dydaktyka (prowadzone przedmioty)

  • Copywriting
  • Systemy sztucznej inteligencji w komunikacji
  • Zarządzanie wiedzą i komunikacją w organizacji (ćwiczenia)
  • Kształtowanie wizerunku firm i instytucji (ćwiczenia)

Zajmowane stanowiska

  • Asystent w Katedrze Projektowania i Analizy Komunikacji

Specjalizacja naukowo-badawcza

  • komunikacja cyfrowa organizacji z klientami
  • wykorzystanie sztucznej inteligencji w komunikacji
  • zaufanie do sztucznej inteligencji
  • zaufanie do platform mediów społecznościowych

Publikacje

  1. Popiel A., Gołuchowski J., Zaliwski A.J., Reasons for distrust in AI among Generation Z Polish doctoral students, [w:] Paliszkiewicz J., Gołuchowski J. (red.), Trust and Artificial Intelligence. Development and application of AI technology, Routledg, Nowy Jork 2025.
  2. Gołuchowski J., Popiel A., Zdanowicz-Cyganiak K., Technologiczne i etyczne źródła lęku przed sztuczną inteligencją, [w:] Drąg K. (red.), Sztuczna inteligencja – rzeczywiste wyzwania. Nowe technologie w komunikacji społecznej, Wydawnictwo Biblos, Tarnów 2024.
  3. Popiel A., Nurty w projektowaniu awatarów botów konwersacyjnych – badania eksploracyjne, [w:] Bajdak A., Spyra Z. (red.), Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2023, ss. 96-104.
  4. Berdowska A., Popiel A., Usage of Empathic Conversational Bots in Digital Marketing, [w:] Francistyova B., Furtakova L. (red.), Quo Vadis 2023 <Generated by AI>, Trnava 2023, ss. 335-349.
  5. Gołuchowski J., Popiel A., User’s Trust and Attachment to social media after crisis: The case of Facebook, [w:] Paliszkiewicz J., Guerrero Cusumano J., Gołuchowski J. (red.), Trust, Digital Business and Technology: Issues and Challenges, Londyn 2023, ss. 130-143.
  6. Popiel A., Czynniki zaufania do chatbotów w komunikacji organizacji z klientem, [w:] Tarapata J., Woźniak J. (red.), Odporność organizacji. Cyfryzacja. Bezpieczeństwo. Innowacje, Diffin, Warszawa 2022, ss. 269-277.
  7. Popiel A., Zrównoważony rozwój zastosowań systemów sztucznej inteligencji wspierających komunikację organizacji z klientami, [w:] Walasik A., Ziętara H. (red.), Zrównoważony rozwój w kontekście współczesnych zmian społeczno-gospodarczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2022, ss. 381-391.
  8. Popiel A., Zjawisko binge-watchingu w opinii blogerów kulturalnych – badania eksploracyjne, [w:] Antas-Jaszczuk A., Roguska A. (red.), Współcześnie o konsumpcjonizmie. Dylematy i paradoksy, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL, Lublin-Siedlce 2022, ss. 17-30.
  9. Popiel A., What Should We Learn About Trust in Chatbots?, [w:] Launer M. A. (red.), Suderburger Arbeitspapiere fur Handel & Logistik Arbeitspapier nr. 11 Conference Proceedings vom 4. Service-Management-Kongress, Suderburg 2020, ss. 168-172.
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3