Uprzejmie informujemy, że artykuł pt. "Why do customers choose online or offline channels? A framework of motives and its application in an international contex", współautorstwa dr hab. Marcina Komora, prof. UE z Katedry Marketingu, został opublikowany w czasopiśmie Journal of Retailing and Consumer Services, umieszczonym na liście Journal Citation Reports (tzw. lista filadelfijska).
Artykuł to publikacja prof. Marcina Komora i prof. Stephana Zielke w czasopiśmie, które znajduje się na pierwszej pozycji pod względem wartości Impact Factor (IF: 11.0) wśród wszystkich czasopism podejmujących problematykę handlu detalicznego.
W artykule przedstawiono wyniki badań uzyskane w związku z realizacją międzynarodowego projektu badawczego pt. "The Impact of Shopping Motives, Channel Preferences and Cross-Channel Technologies on Cross-Channel Behavior - A Comparative Analyses between Germany and Poland”, finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki (NCN). Niniejsze badanie zapewnia kompleksowe i oparte na teorii ramy motywów wyboru kanałów online lub offline oraz analizuje znaczenie takich motywów w różnych kontekstach. Na podstawie wyników badań empirycznych przeprowadzonych w Polsce i Niemczech zidentyfikowano 23 motywy korzystania z kanałów oraz stwierdzono, że najważniejsze motywy odnoszą się do wyszukiwania, zakupu oraz utylitarnych aspektów procesu zakupów, podczas gdy motywy hedonistyczne, nawyki i kwestie etyczne są drugorzędne.
Czasopismo Journal of Retailing and Consumer Services jest wydawane przez renomowane wydawnictwo Elsevier, które jest indeksowane w bazach Web of Science Core Collection i Scopus: (Impact Faktor 2023 = 11,0; CiteScore 2023 = 20,4)
Z treścią artykułu można zapoznać się na stronie.
Dołącz do nas