Przejdź do menu Przejdź do treści

Udział naszych studentów w międzynarodowym projekcie pt. "Handelsmarketing und -management"

W dniach 12-16 maja 2025 r. w ramach międzynarodowego projektu dydaktycznego pt. "Handelsmarketing und -management" studenci naszej uczelni pod kierownictwem dra hab. Marcina Komora, prof. UE (Wydział Zarządzania) wzięli udział w zajęciach stacjonarnych prowadzonych przez naszego Profesora w Merseburg University of Applied Science. Zajęcia miały formę ćwiczeń oraz dodatkowo spotkań z przedstawicielami praktyki gospodarczej i wizytę w przedsiębiorstwie e-commerce, uczestniczyli w nich również studenci z uczelni niemieckiej. Udział w projekcie pozwolił na poszerzenie wiedzy studentów w zakresie handlu detalicznego.

Projekt uzyskał w konkursie międzynarodowym Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej (DAAD) trzyletnie dofinansowanie pobytu naszych studentów w uczelni niemieckiej.

Obejmował także wizytę w przedsiębiorstwie RELAXDAYS działającym w branży e-commerce, gdzie studenci mieli okazję zapoznać się z procesami zachodzącymi w zakresie elektronicznego handlu detalicznego, co pozwoliło na rozszerzenie ich wiedzy w tej dziedzinie.

W trakcie zagranicznego pobytu studenci mieli okazję zwiedzić z przewodnikiem historyczne i zabytkowe miasto Merseburg, gdzie mogli m.in. podążać śladami Bolesława Chrobrego, 
Krzywoustego czy Mieszka II. 

Pozytywne opinie uczestników świadczą o tym, iż projekt w pełni spełnił ich oczekiwania i umożliwił zdobycie dodatkowej wiedzy, a także wymianę doświadczeń na tle międzynarodowym jak również zwiększył kompetencje i umiejętności współpracy w środowisku międzykulturowym.

Poniżej kilka opinii z wyjazdu naszych studentów:

Wyjazd do Merseburga był dla nas super doświadczeniem - mogliśmy zobaczyć, jak wygląda handel detaliczny w Niemczech i Polsce w praktyce. Odwiedziliśmy firmę Relaxdays, gdzie na własne oczy zobaczyliśmy, jak działa nowoczesny e-commerce. Najwięcej dała nam jednak praca z niemieckimi studentami - wspólne rozmowy i działania pokazały, jak ważna jest dobra komunikacja i współpraca. 

Projekt Handelsmarketing und -management był niezwykle wartościowym doświadczeniem zarówno pod względem edukacyjnym, jak i kulturowym. Zajęcia na miejscu były bardzo dobrze zorganizowane, pozwalały na poznanie uniwersytetu w Merseburgu, jak i pracy realnego przedsiębiorstwa. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z niemieckimi partnerami mogliśmy lepiej zrozumieć lokalne uwarunkowania rynkowe i kulturowe. Projekt poza poszerzeniem wiedzy merytorycznej rozwinął także umiejętności miękkie, takie jak współpraca w grupie międzynarodowej, prezentacja oraz komunikacja międzykulturowa. Uważamy, że udział w projekcie był bardzo cennym doświadczeniem i gdyby była taka możliwość na pewno chcielibyśmy wziąć udział jeszcze raz.

Wykłady online oraz wspólny projekt poszerzyły naszą wiedzę na temat sytuacji marketingowej w Niemczech i w Polsce oraz ukazał różnicę między tymi rynkami. Dużą zaletą projektu było również wejście do wnętrza firmy "Relaxdays" i obserwacja procesu realizacji oraz przetwarzania zamówień, dało nam to możliwość zgłoszenia się do firmy na staż lub praktyki. 

Mimo krótkiego trwania cyklu projektu, udział w nim będę pamiętać przez długie lata. Mając przyjemność przebywać w towarzystwie studentów z innych kręgów społecznych i kulturowych, było dane mi poznać ich zwyczaje oraz praktyki pozyskiwania cennej wiedzy. Zdecydowanie polecam każdemu studentowi, który pragnie rozwijać swoje kompetencje za granicą!

Udział w projekcie był dla nas cennym doświadczeniem. Zgłębiliśmy wiedzę na temat marketingu  w Polsce i Niemczech oraz mieliśmy okazję  zobaczyć magazyn  firmy e-commerce Relaxdays. Wspaniałym doświadczeniem była  współpraca w międzynarodowym zespole. 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3