Przejdź do menu Przejdź do treści

XI Konferencja Studencko-Doktorancka - AI, marketing i przyszłość komunikacji

 AI, marketing i przyszłość komunikacji –  XI Konferencja Studencko-Doktorancka

24 kwietnia br. w murach Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach odbyła się XI Ogólnopolska Studencko-Doktorancka Konferencja Naukowa pt. „Komunikacja marketingowa w dobie sztucznej inteligencji”. Tegoroczna edycja – po raz drugi w formule hybrydowej – zgromadziła uczestników z całej Polski, łącząc tradycyjną formę spotkania z udziałem online przez platformę Google Meet.

Organizatorami wydarzenia były dwa prężnie działające koła naukowe: KN Marketingu „Meritum” (pod opieką dr. hab. Zbigniewa Spyry, prof. UE) oraz KN „Marketing i Handel” (pod opieką mgr Justyny Krawczyk).

 Wydarzenie odbyło się pod honorowym patronatem:

  • Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach – prof. dr hab. inż. Celiny Olszak,

  • Prezydenta Miasta Katowice – Marcina Krupy,

  • Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego – Oddział Katowice.

 Konferencję otworzył oficjalnie dr hab. Robert Wolny, prof. UE – Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy z Otoczeniem. Obecni byli także m.in. Dziekan Wydziału Informatyki i Komunikacji, prof. dr hab. Jerzy Gołuchowski oraz eksperci-praktycy z branży.

Panel ekspercki – czyli marketing w erze AI od kuchni

Część merytoryczną rozpoczął panel dyskusyjny, podczas którego zaproszeni eksperci zmierzyli się z pytaniami:

  • Czy sztuczna inteligencja tworzy nowy paradygmat marketingu?

  • Czy AI zastąpi kreatywność człowieka?

Jakub Król, prezes firmy AI Reveo, pokazał uczestnikom, jak skutecznie wykorzystywać AI do tworzenia komunikacji marketingowej i jak samodzielnie uruchomić bezpieczny model AI na własnym komputerze.
Dr Jakub Kubasik – ekspert w zakresie marketingu politycznego i komunikacji kryzysowej – poruszył wątek etycznych wyzwań AI, ryzyka manipulacji i przykładów użycia deepfake’ów w kampaniach politycznych.

Studenci i doktoranci na scenie

W drugiej części konferencji wystąpili młodzi naukowcy z siedmiu uczelni z całej Polski, prezentując wyniki swoich badań i refleksje nad rolą AI w nowoczesnym marketingu. Wśród reprezentowanych uczelni znalazły się m.in.:
UE Katowice, Akademia WSB, Uniwersytet Civitas, UE Kraków, UE Poznań, Uniwersytet DSW i UKEN w Krakowie.

Po prezentacjach odbyła się otwarta dyskusja – pełna inspirujących pytań i wymiany poglądów na temat przyszłości komunikacji w dobie AI.

 Zakończenie i podziękowania

Na zakończenie głos zabrał dr hab. Zbigniew Spyra, prof. UE, który podsumował wydarzenie i wraz z mgr Justyną Krawczyk wręczył uczestnikom certyfikaty. Tym samym XI edycja konferencji dobiegła końca – pozostawiając uczestników z nową wiedzą, inspiracjami i poczuciem, że marketing przyszłości dzieje się właśnie teraz.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3