V Ogólnopolska Konferencja
„Biznes w kulturze – kultura w biznesie”
pod tegorocznym tytułem „Nowe trendy funkcjonowania organizacji kultury”
20 listopada 2018 r., Aula CNTI, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Program ramowy:
9:30-10:00 Rejestracja uczestników
10:00-10:15 Powitanie uczestników konferencji przez Prorektora ds. Edukacji
i Internacjonalizacji - Prof. dr hab. Sławomira Smyczka oraz Przewodniczącą Rady Programowej - Prof. UE dr hab. Katarzynę Bilińską-Reformat
10:15-11:15 Sesja Plenarna
Prowadząca: dr hab. K. Bilińska-Reformat, prof. UE
1. O problemach i dylematach instytucji kultury
‒ Alicja Knast – Dyrektor Muzeum Śląskiego w Katowicach
‒ Jakub Lisiecki – Redaktor naczelny Monitor Biznesu, Monitor Rynkowy
2. Kultura – wymiar interpersonalny i biznesowy – dr Mateusz Grzesiak
& dr Iliana Ramirez
3. Dyskusja i podsumowanie
11:15-11:30 Występ Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie” Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
11:30-11:45 Przerwa kawowa
11:45-13:15 Loża Ekspertów z udziałem przedstawicieli instytucji kultury
Przewodnicząca sesji: dr M. Wójcik-Jurkiewicz - Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Po sesji odbędzie się zdjęcie grupowe uczestników konferencji
‒ Regionalny Instytut Kultury w Katowicach – instytucja powstała z połączenia dwóch podmiotów kultury. Studium przypadku - Adam Pastuch, Dyrektor Regionalnego Instytutu Kultury w Katowicach
‒ Chińska vs polska kultura biznesowa - dr Katarzyna Bańka-Orłowska, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Paneliści:
‒ Małgorzata Majewska – Dyrektor Pałacu Kultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej
‒ Jacek Filus – Zakład Dziennikarstwa, Uniwersytet Śląski w Katowicach
‒ Edyta Sytniewska – Naczelnik Wydziału Kultury Urzędu Miasta Katowice
‒ Alicja Knast – Dyrektor Muzeum Śląskiego w Katowicach
‒ Ilona Woźniak – Dyrektor Teatru Zagłębia w Sosnowcu
13:15-14:00 Przerwa obiadowa
14:00-15:00 I Sesja panelowa – Nauka dla kultury – Nauka dla biznesu
Przewodnicząca sesji: Prof. UE dr hab. Magdalena Sobocińska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
‒ Nowe media w promocji instytucji kultury. Perspektywa polsko-słowacka – dr Katarzyna Walotek-Ściańska, Akademia Ignatianum w Krakowie & Tomáš Koprda PhD, Constantine the Philosopher University
‒ Prof. Andrii Kuzyshyn, Uniwersytet Pedagogiczny Tarnopol, Ukraina
‒ Rebranding muzeów jako przejaw zmian w zarządzaniu instytucjami kultury w Polsce – dr Joanna Macalik, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
‒ Finansowanie uczestnictwa w kulturze poprzez system bonów – dr Katarzyna Kopeć, Uniwersytet Jagielloński
‒ Sztuka a ekonomia. O wyborach ekonomicznych artystów - Prof. UEP Halina Zboroń, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
‒ Nowe trendy w systemie komunikacji instytucji kultury. Perspektywa polsko-słowacka - Dr hab. Lucia Spalova, Constantine the Philosopher University & dr Katarzyna Walotek-Ściańska, Akademia Ignatianum w Krakowie & dr Györgyi Janková, Constantine the Philosopher University
15:00-15:15 Przerwa kawowa
15:15-16:15 II Sesja panelowa – Młodzi Naukowcy dla kultury
Przewodniczący sesji: dr Łukasz Wróblewski - Akademia WSB
‒ Instytucje kultury i konkurowanie - mgr Dominika Szymocha, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
‒ Wybrane zagadnienia ochrony i bezpieczeństwa Instytucji Kultury jako organizacji w perspektywie badań nad bezpieczeństwem biznesu – mgr Marek Lyszczyna, Uniwersytet Śląski
‒ Komunikacja jednostek kultury z otoczeniem z wykorzystaniem mediów społecznościowych - mgr Paulina Radzik, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
‒ Znaczenie finansowania społecznościowego dla sektora kultury w Polsce i na świecie - mgr Małgorzata Grząba, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
‒ Kultura w Polsce – analiza zmian – Jakub Kubiczek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
16:15-16:30 Wręczenie nagród za najlepszy artykuł oraz poster, wręczenie certyfikatów, zamknięcie konferencji
Serdecznie chcielibyśmy przedstawić Państwu gości specjalnych naszej tegorocznej Konferencji.
Dr Mateusz Grzesiak i dr Iliana Ramirez.
Dwie różne kultury, dwa różne języki, dwa różne style komunikacji.
On - psycholog i przedsiębiorca zajmujący się na co dzień szkoleniami.
Ona - wykładowca i farmakobiolożka pochodząca z rodziny meksykańskich
curanderos.
W czasie swojego występu przedstawią na praktycznych przykładach różnice
kulturowe w wymiarze zawodowym i osobistym.
Czym jest styl pośredni i bezpośredni w komunikacji? Jak Latynosi i
Europejczycy postrzegają czas? Czy przy podejmowaniu decyzji kierować się
dobrem swoim czy innych?
Na te i inne pytania dr Mateusz Grzesiak i dr Iliana Ramirez odpowiedzą w
czasie konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie”.
Z pochodzenia Meksykanka, urodzona w rodzinie z tradycjami curanderos,
mieszkająca aktualnie w Polsce.
Z wykształcenia chemik farmakobiolog.
Z doświadczenia wykładowca uniwersytecki w dziedzinie farmakologii
i biologii molekularnej w Cinvestav – Centro de Investigacion y Estudios
Avanzados del Instituto Politecnico Nacional w Mexico City. Prowadziła
badania dotyczące plastyczności mózgu w zakresie epilepsji na Universidad
Nacional de México w Instytucie Neurobiologii w Queretaro.
Realizowała projekty naukowe m.in. w Departamento de Fisiologia, Biofisica
i Neurociencias oraz Departamento de Farmacologia, gdzie uzyskała tytuł
naukowy doktora nauk farmakologii. Autorka artykułów naukowych
publikowanych m.in. w periodykach z najbardziej prestiżowych list:
„Molecular Endocrinology” (Oxford Academic), „Molecular and Cell Biology”,
„Molecular Biology of the Cell”.
Jej zainteresowania zawodowe dotyczą funkcjonowania mózgu w obszarach
medycyny tradycyjnej, praktykowanej od wieków w różnych kulturach, m.in.
meksykańskiej, hinduskiej i chińskiej, oraz ich praktycznego zastosowania
w życiu osobistym oraz zawodowym człowieka z kultur Zachodu. Z tego zakresu
pisze książki i prowadzi autorskie warsztaty w Polsce i za granicą.
Prywatnie żona dr. Mateusza Grzesiaka, mama Adriany, pasjonatka podroży,
medytacji, jogi i rozwoju holistycznego.
Dr Mateusz Grzesiak jest przedsiębiorcą, trenerem i konsultantem. Ukończył
studia magisterskie z prawa oraz psychologii, jest doktorem nauk
ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Szkoli międzynarodowo od
ponad 16 lat w 7 językach, głównie na rynkach europejskich i amerykańskich.
Pomaga ludziom i organizacjom osiągnąć zaplanowane cele poprzez
dostarczanie narzędzi komunikacyjnych w czterech obszarach biznesu i życia
osobistego: sprzedaży i marketingu, samorealizacji i relacji, kultury
i wartości, przywództwa i zarządzania. Jego zainteresowania naukowe dotyczą
szeroko rozumianego brandingu w mediach społecznościowych.
Napisał 16 książek, jest autorem licznych artykułów publikowanych
międzynarodowo. Stale odwiedza programy telewizyjne i radiowe w Polsce i za
granicą. Pracuje m.in. z zarządami firm, średnią i wyższą kadrą
menedżerską, przedsiębiorcami, gwiazdami estrady, sportowcami oraz
dziesiątkami tysięcy osób z całego świata. Na profilach społecznościowych
obserwuje go ponad 500 tysięcy fanów. Wdraża projekty, konsultuje, prowadzi
warsztaty i szkolenia, wydaje produkty cyfrowe na wielu rynkach, wykłada na
uczelniach wyższych, jest prezesem spółki. Był wielokrotnie nagradzany, m.in.
za wybitne osiągnięcia w zarządzaniu, napisanie najpopularniejszej książki
psychologicznej roku, promowanie idei optymizmu.
Jest żonaty i głęboko zakochany w dr farmakologii Ilianie Ramirez, z którą
ma córkę Adrianę. Uwielbia mocną kawę, argentyńskiego Malbeca, odwiedził
blisko 120 krajów. Obsesyjnie ćwiczy brazylijskie jiu-jitsu, zapasy i się
uczy. Za swoje największe osiągnięcia życiowe uznaje poznanie swojej
przyszłej żony na ulicy w Mexico City podczas demonstrowania technik
komunikacyjnych uczestnikom szkolenia, wyjście cało z porwania w Brazylii,
schudnięcie ponad 30 kilogramów w 7 miesięcy, napisanie najpopularniejszej
książki psychologicznej w kraju, wyleczenie się z nadciśnienia
i prowadzenie szkoleń na całym świecie w egzotycznych krajach w ich
językach. Jego motto życiowe brzmi: „Stwórz życie, w jakim jesteś najlepszą
wersją siebie, masz, czego pragniesz, pomagasz innym i zmieniasz świat”.
Nie lubi spać. Jest perfekcjonistą. Oczekuje bycia najlepszym i najwyższych
standardów światowych. Kieruje się skutecznością, rozwojem, sprawczością,
wolnością i służbą. Jest bezpośredni, permanentnie podnosi poprzeczkę sobie
i innym, chce przeżyć swoje życie w służbie idei, w które wierzy. Jego
wizją jest dostarczenie światu narzędzi z zakresu mixed mental arts –
systemu, który łączy psychologiczne techniki pochodzące z różnych dziedzin
w celu stworzenia nowatorskich modeli zmiany w życiu osobistym i biznesie.
Dołącz do nas