Przejdź do menu Przejdź do treści

mgrBartłomiej Hadasik

Bogucicka 3
Budynek: B; pok. 112a
40-228Katowice

Konsultacje:

Konsultacje w semestrze letnim 2023/2024 odbywają się w czwartki 11:40-13:20 (po uprzednim ustaleniu spotkania drogą e-mailową lub ustną).
Konsultacje odbywają się na platformie Google Meet. 

Link: https://meet.google.com/jke-bwdg-xhj

Dydaktyka (prowadzone przedmioty)

mgr Bartłomiej Hadasik prowadzi zajęcia z następujących przedmiotów:

  • Technologie informacyjne,
  • Informatyka,
  • Systemy informatyczne w transporcie i logistyce,
  • Systemy informatyczne w podmiotach TSL
  • Informatyka w logistyce
  • Customer Relationship Management
  • Data Analysis with Qlik
  • Wirtualne środowisko pracy

 

Publikacje

2023:

  • Kubiczek, J., Hadasik, B., Krawczyńska, D., Przedworska, K., & Ryczko, A. (2023). Going beyond frontiers in household energy transition in Poland—a perspective. Frontiers in Energy Research, 11, 1239115 DOI: 10.3389/fenrg.2023.1239115 (100 pkt MEiN)
  • Kubiczek, J., Derej, W., Hadasik, B., & Matuszewska, A. (2023). Chemical recycling of plastic waste as a mean to implement the circular economy model in the European Union. Journal of Cleaner Production, 406, 136951. DOI: 10.1016/j.jclepro.2023.136951 (140 pkt MEiN)

 

2022:

  • Hadasik, B., & Kubiczek, J. (2022). E-commerce market environment formed by the COVID-19 pandemic – a strategic analysis. Forum Scientiae Oeconomia, 10(3), 25-52. DOI: 10.23762/FSO_VOL10_NO3_2 (70 pkt MEiN)
  • Kubiczek, J., & Hadasik, B. (2022). The 2021 National Census in Poland – addressing the challenges of a digital census. Wiadomości Statystyczne. The Polish Statistician, 67(11), 12–42. DOI: 10.5604/01.3001.0016.1038 (70 pkt MEiN)

  • Kubiczek, J., & Hadasik, B. (2022). Corporate social responsibility (CSR) and sustainable development during the COVID-19 pandemic. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 69(1), 127–144. DOI: 10.15584/nsawg.2022.1.8 (40 pkt MEiN)
  • Hadasik, B. (2022). The influence of ICT instruments on a transmission of interest rates by business entities and public authorities – A scientific comment. Humanities & Social Sciences Reviews, 10(1), 17–23. DOI: 10.18510/hssr.2022.1013 (20 pkt MEiN)

2021:

  • Kubiczek, J., & Hadasik, B. (2021). Challenges in reporting the COVID-19 spread and its presentation to the society. Journal of Data and Information Quality, 13(4), 1–7. DOI: 10.1145/3470851 (70 pkt MEiN)
  • Mach-Król, M., & Hadasik, B. (2021). On a certain research gap in big data mining for customer insights. Applied Sciences, 11(15), 6993. https://doi.org/10.3390/app11156993 (100 pkt MEiN)
  • Hadasik, B., & Kubiczek, J. (2021). On enhancing and automating the covid-19 case reporting system in Poland. Humanities & Social Sciences Reviews, 9(4), 209–213. DOI:  10.18510/hssr.2021.9429 (20 pkt MEiN)
  • Kubiczek, J., & Hadasik, B. (2021). Segmentation of passenger electric cars market in Poland. World Electric Vehicle Journal, 12(1), 23. 10.3390/wevj12010023 (20 pkt MEiN)
  • Kubiczek, J., Derej, W., & Hadasik, B.. (2021). Virtualization of Poles’ buying behavior during the COVID-19 pandemic. Academic Review of Business and Economics, 1(1), 31–43. DOI: 10.22367/arbe.2021.01.03 (5 pkt MEiN)

2020:

  • Hadasik, B. (2020). Analiza makroekonomiczna sektora e-commerce w obliczu pandemii COVID-19 z użyciem metody PEST/PESTEL. In M. Bogusz, M. Wojcieszak, P. Rachwał, Poszerzamy Horyzonty. Tom XX (pp. 64–77), Mateusz Weiland Network Solutions: Słupsk. DOI: 10.5281/zenodo.4395725 (5 pkt MEiN)
  • adasik, B., & Kubiczek, J.. (2020). Economic determinants of the tourist enterprises' activities during the trend of independent tourist trips organization by travellers. In A. Borcuch, M. Tomczyk, Znaczenie ekonomii we współczesnym świecie (pp. 55–79). Wydawnictwo Naukowe ArchaeGraph: Łódź-Kielce. DOI: 10.5281/zenodo.4627574 (20 pkt MEiN)
  • Kubiczek, J., & Hadasik, B. (2020). Segmentation of the electric scooter market in Poland. Ekonometria, 24(4), 50–65. DOI: 10.15611/eada.2020.4.04 (40 pkt MEiN)

Czynny udział w konferencjach

  • “27th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems” (6-8 września 2023; Ateny) – referat “An ML-extended conceptual framework for implementing temporal big data analytics in organizations to support their agility”

  • „IX Ogólnopolska Konferencja Naukowa «Wiedza i Technologie Informacyjne w Kreowaniu Przedsiębiorczości»” (6-7 października 2022; Olsztyn k. Częstochowy) – referat „Proposal of enhancements to the «EU Digital COVID Certificate» for the digitally-illiterate people inclusion”
  • “Fourth International Online Conference on Economics & Social Sciences” (8-9 września 2020; Kyrenia, Cypr Północny) – referat “E-consumer in the era of geo-blocking”
  • “Ogólnokrajowa Konferencja Interdyscyplinarna OMNIBUS cz. IV” (20-21 sierpnia 2020; Kraków) – referaty „Ocena skutków ekonomicznych pandemii koronawirusa w branży turystyczne” oraz „Analiza makroekonomiczna sektora e-commerce w obliczu pandemii COVID-19 z użyciem metody PEST/PESTEL”
  • “First International Online Conference on Economics & Social Sciences” (20-21 maja 2020; Samarkanda, Uzbekistan) – referat “Payment methods in e-commerce”

Dodatkowe

Nagrody i wyróżnienia

  • 2022) Nagroda II stopnia w XXV Konkursie Prac Dyplomowych z Informatyki Ekonomicznej (Naukowe Towarzystwo Informatyki Ekonomicznej) w kategorii prac magisterskich za pracę pt. „Reduction of information asymmetry in e-commerce: the web scraping approach”; promotor pracy: dr hab. Maria Mach-Król, prof. UE
  • (2021) Wyróżnienie JM Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach za wybitne osiągnięcia absolwenta w roku akademickim 2020/2021: publikacja artykułu naukowego pt. “Challenges in Reporting the COVID-19 Spread and its Presentation to the Society” w renomowanym czasopiśmie “Journal of Data and Information Quality”
  • (2020) Nagroda III stopnia w XXIII Konkursie Prac Dyplomowych z Informatyki Ekonomicznej (Naukowe Towarzystwo Informatyki Ekonomicznej) w kategorii prac licencjackich za pracę pt. „RODO w branży e-commerce na przykładzie sklepu internetowego Under Muscle”; promotor pracy: dr Joanna Palonka

Zainteresowania badawcze

Wśród zainteresowań badawczych mgra Bartłomieja Hadasika znajdują się m.in.:

  • Rynek e-commerce,
  • Zachowania konsumenta,
  • Wgląd w klienta,
  • Teoretyczne zastosowania big data,
  • Systemy informatyczne zarządzania,
  • Zrównoważony rozwój,
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR),

Projekty naukowe

  • (2023) Członek zespołu badawczego „Ekologia czy ekonomia – determinanty i skłonność Polaków do transformacji energetycznej” (Metropolia GZM w ramach programu „Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki” w latach 2022-2024). Więcej o projekcie tutaj.
  • (2023-2024) Kierownik projektu badawczego „Reduction of information asymmetry: the web scraping approach” (w ramach programu “Doskonała Nauka II” – Ministerstwo Edukacji i Nauki; nr MONOG/SP/0101/2023/01)

Pełnione funkcje

  • Członek Komitetu Redakcyjnego oraz opiekun techniczny czasopisma Academic Review of Business Economics
  • Członek Rady Programowej kierunku E-commerce
  • Członek Senackiej Komisji ds. Rozwoju (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
  • Recenzent w czasopismach naukowych indeksowanych w bazach Scopus oraz Web of Science oraz znajdujących się w wykazie czasopism naukowych Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: Big Data and Cognitive Computing, Applied Sciences, Applied System Innovation, Buildings, Processes, World Electric Vehicle Journal, Mathematics

 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3