Przejdź do menu Przejdź do treści

W imieniu Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie”
oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach zapraszamy do udziału w:

XI Ogólnopolskiej Konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” 
pod tegorocznym tytułem: 
„Adaptacyjność jednostek kultury”

14 listopada 2024 r.

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Aula CNTI, ul. Bogucicka 3a, 40-287 Katowice

Konferencja odbędzie się w formie stacjonarnej – z transmisją online

XI Ogólnopolska Konferencja ma na celu podjęcie aktualnych problemów stojących przed sektorem kultury wobec zjawiska adaptacyjności jako wyzwania współczesnych jednostek i instytucji kultury. Adaptacyjność rozumiana jako zjawisko pojawiających się zmian i konieczności radzenia sobie z nimi jest obecne w bardzo wielu dziedzinach nauki, a tym samym stanowi przedmiot analiz z bardzo różnych perspektyw badawczych. Adaptacja jest bowiem istotą ludzkiego życia oraz działalności podmiotów gospodarczych już od zarania dziejów. Praktyka poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań miała miejsce od zawsze. Jedynie tempo ich wprowadzania jest wyjątkową cechą aktualnych czasów. 

Zmiany są tym samym immanentną częścią współczesnego świata. Dotykają wszystkich społeczeństw i podmiotów. W różnym stopniu zmieniają jednak ich struktury oraz wpływają na prowadzoną działalność. Stąd też uzasadniona zdaje się być próba odnalezienia specyfiki budowania adaptacyjności zarówno na ogólnym poziomie – całego społeczeństwa, jak i na poziomie pojedynczych organizacji – w szczególności jednostek i instytucji kultury. Dyskusje i rozważania podjęte w czasie Konferencji zostaną tym samym skoncentrowane na weryfikacji tezy jakoby jednym z podstawowych źródeł przemian sektora kultury jest potrzeba dostosowania się jednostek i instytucji kultury do zmieniającego się otoczenia.

Tematem przewodnim konferencji będą zatem różne podejścia jednostek i instytucji kultury do zjawiska adaptacyjności. Punktem wyjścia do rozważań, dyskusji i analiz będzie postawa sektora kultury wobec zjawiska adaptacyjności, jak również ocena zmieniających się zachowań odbiorców działań jednostek i instytucji kultury oraz przemian w ich modelach biznesowych. Podjęta zostanie również próba odpowiedzi na pytanie, jak zmiany dokonujące się w sektorze kultury mogą stanowić podstawę ich rozwoju. Głównym przedmiotem debaty konferencyjnej staną się więc zagadnienia związane z adaptacją i adaptacyjnością jednostek i instytucji kultury.

Problematyka adaptacyjności jednostek kultury zostanie podjęta zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i empirycznym. Założeniem konferencji jest bowiem stworzenie platformy wymiany doświadczeń pomiędzy reprezentantami środowiska naukowego, jak i praktykami życia gospodarczego. Ważnym akcentem tegorocznej konferencji będzie także panel ekspertów, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie adaptacji, a więc twórczego rozwiązywania problemów wynikających z dokonujących się zmian. 

W trakcie konferencji przeprowadzony zostanie konkurs na najlepszy poster. Poster powinien bezpośrednio wiązać się z tematyką konferencji, w szczególności z tegorocznym tematem przewodnim i przedstawiać koncepcję artykułu przygotowanego na konferencję. Konkurs dedykowany jest do młodych naukowców i reprezentantów podmiotów sektora kultury. 

Istnieje możliwość uczestnictwa w konferencji w formie czynnej (wraz z referatem), bądź biernej (bez referatu). O akceptacji artykułów do poszczególnych publikacji decyduje Rada Programowa. 

Językiem konferencji oraz publikacji jest język polski. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikat, potwierdzający udział w konferencji. 

Rada Programowa:

  • prof. UE dr hab. Katarzyna Bilińska – Przewodnicząca, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • prof. UE dr hab. Magdalena Sobocińska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • prof. UE dr hab. Barbara Pabian, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • prof. UE dr hab. Beata Reformat, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • prof. UŁ dr hab. Wawrzyniec Rudolf, Uniwersytet Łódzki
  • Prof. dr hab. Wanda Musialik, Politechnika Opolska
  • prof. UE dr hab. Małgorzata Kieżel, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • prof. UE  dr hab. Marzena Czarnecka, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Prof. UEP dr hab. Magdalena Stefańska, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Prof. UEP dr hab. Sylwester Białowąs, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr Anna Dewalska-Opitek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • dr Grzegorz Kinelski, Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • dr Anna Kwiecień, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • dr Aleksandra Nocoń, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • dr Karol Makles, Muzeum Śląskie, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Grzegorz Jankowski, Prof. AG, Akademia Górnośląska
  • dr Aleksander Pabian, Politechnika Częstochowska
  • dr Aleksandra Szejniuk, Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej w Józefowie 
  • dr Joanna Wiechoczek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • dr Justyna Szymczyk, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • dr Adrian Pietrzyk, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • dr Katarzyna Olejko, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • dr Małgorzata Grząba-Włoszek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Komitet Organizacyjny:

  • mgr Jerzy Stasica – Przewodniczący
  • dr Aleksandra Nocoń
  • dr Joanna Wiechoczek
  • dr Olimpia Grabiec
  • dr Justyna Szymczyk
  • dr Małgorzata Grząba-Włoszek
  • dr Adrian Pietrzyk
  • mgr Monika Bąk
  • mgr Gabriel Czapla
  • mgr Katarzyna Sytniewska
  • mgr Adam Pawleta
  • mgr Paweł Rozkrut
  • Krzysztof Małysz
  • Oliwia Watoła

Publikacja:

  1. Rozdział w monografii naukowej „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” (wydanie w roku 2025) – publikacja w j. polskim (20 pkt wg wykazu czasopism MEiN)
  2. HUMANITAS Zarządzanie – publikacja w j. angielskim (40 pkt wg wykazu czasopism MEiN)
  3. Zeszyty Naukowe Akademii Górnośląskiej  – publikacja w j. polskim lub angielskim (70 pkt wg wykazu czasopism MEiN)

Decyzję o zakwalifikowaniu artykułów do danego czasopisma/monografii podejmuje Rada Programowa.

Opłaty:

  • Udział w transmisji konferencji w trybie online bez publikacji (wymagane jest przesłanie karty zgłoszenia) – bezpłatnie
  • Publikacja artykułu w jednej z dostępnych możliwości bez udziału w konferencji – 615,00 zł brutto
  • Udział w konferencji w trybie stacjonarnym bez publikacji – 550 zł brutto (obejmuje: udział w konferencji, lunch, przerwy kawowe,  materiały konferencyjne)
  • Udział w konferencji w trybie stacjonarnym wraz z publikacją – 1050 zł brutto obejmuje: udział w konferencji, lunch, przerwy kawowe,  materiały konferencyjne oraz publikację artykułu

Opłatę za publikację należy przesłać do dnia 31.10.2024 r. na konto:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
ING Bank Śląski S.A., numer: 65 1050 1214 1000 0007 0000 7974
W tytule przelewu należy umieścić nazwę konferencji, a także nazwisko i imię uczestnika(ów) np. „Biznes w Kulturze – Kultura w Biznesie”, Kowalski Jan, Nowak Anna”

Kartę zgłoszenia uczestnictwa w Konferencji należy przesłać do dnia 22 października 2024 r. pocztą elektroniczną na adres e-mail: silesianie@ue.katowice.pl

W imieniu Rady Programowej
Przewodnicząca – Prof. UE dr hab. Katarzyna Bilińska

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca
logotyp ela