Przejdź do menu Przejdź do treści

Funkcjonowanie biblioteki od 9 listopada

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii informujemy, że od dnia 9 listopada 2020 r. do odwołania CINiBA będzie funkcjonować wyłącznie zdalnie. W związku z zamknięciem przywracamy usługę wypożyczeń poprzez książkomaty. Oddziały specjalistyczne bibliotek UŚ i UE będą nieczynne.

Zasady funkcjonowania CINiB-y:

  1. Nie ma możliwości wejścia do biblioteki i korzystania ze zbiorów na miejscu.
  2. Wstrzymana została usługa wypożyczeń krótkoterminowych na zbiory wyłączone z wypożyczania.
  3. Należności wobec biblioteki można realizować tylko poprzez system PayU (opcja jest dostępna po zalogowaniu się, w zakładce "Konto użytkownika", w sekcji "Opłaty – nierozliczone") lub przelewem na konto.
  4. Wychodząc naprzeciw potrzebom czytelników (pracowników, studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych UŚ i UE), którzy nie posiadają konta w CINiB-ie, a chcą skorzystać ze źródeł elektronicznych z domu (w przypadku UŚ) lub skorzystać z usługi elektronicznego zamawiania i pobierania cyfrowych kopii materiałów (w przypadku UŚ i UE), nadal utrzymana jest możliwość zdalnego założenia konta przez formularz. Prośbę o zdalne aktywowanie konta należy dodatkowo przesłać na adres http://bgwyp@ciniba.edu.pl.bgwyp@ciniba.edu.pl. Po weryfikacji uprawnień nowo zarejestrowanego czytelnika, na adres mailowy wskazany w formularzu, zostanie wysłana informacja o aktywacji konta, a tym samym o dostępie do źródeł elektronicznych i usługi zamawiania kopii cyfrowych. Otrzymane potwierdzenie podpisania deklaracji oznacza aktywację konta czytelnika oraz uzyskanie dostępu do źródeł elektronicznych i usługi zamawiania kopii cyfrowych.
  5. Biblioteka realizuje usługę elektronicznego zamawiania i pobierania cyfrowych kopii materiałów ze zbiorów bibliotecznych. Z usługi skorzystać mogą czytelnicy posiadający aktywne konto w CINiB-ie. Możliwe jest zamawianie wyłącznie pozycji oznaczonych w katalogu Integro przyciskiem „Zamów kopię”.
  6. Zamówienia międzybiblioteczne są wydawane przez wypożyczalnię międzybiblioteczną wg zasad przesłanych czytelnikom mailowo (bgwm@ciniba.edu.pl). Będą one realizowane w miarę dostępności bibliotek współpracujących.
  7. Autoryzacja odbywa się poprzez system HAN. Z baz mogą korzystać pracownicy, emerytowani pracownicy UŚ oraz studenci, doktoranci i słuchacze studiów podyplomowych UŚ.
  8. Zwrotów wypożyczonych publikacji można dokonywać w całodobowej wrzutni usytuowanej na zewnątrz budynku.

Prosimy o obserwowanie komunikatów na stronie www.ciniba.edu.pl oraz w mediach społecznościowych.

W razie pytań, prosimy o kontakt: zapytaj@ciniba.edu.pl 32-786-51-30.

W sprawie wypożyczeń i zdalnej rejestracji konta: bgwyp@ciniba.edu.pl 32-786-51-00.

Więcej informacji: ciniba.edu.pl 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3