Ważniejsze publikacje od 2012 roku
dr hab. Małgorzata Kieżel, prof. UE
Monografie
- K. Żyminkowska, J. Wiechoczek, M. Kieżel, Customer engagement. Management practices in the consumer goods and services sector, Difin, Warszawa 2019
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, K. Żyminkowska, T. Żyminkowski, Zjawisko customer engagement wśród polskich konsumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019
- M. Kieżel, Innowacje w marketingu banków detalicznych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018
Artykuły i studia
- M. Kieżel, P. Piotrowski, J. Wiechoczek, Perception of Social Responsibility Strategy in Higher Education: Empirical Study in Poland, „Sustainability” 2021, Vol. 13 (16), 9417
- M. Kieżel, Komunikacja marketingowa on line w marketingu w czasie rzeczywistym w dobie pandemii COVID-19, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie Vol. 22, Iss. 4, Sosnowiec 2021
- M. Kieżel, Korzystanie przez seniorów z informacji o ofercie banków jako wyzwanie dla sektora, PWE, Warszawa 2020
- M. Kieżel, P. Piotrowski, J. Wiechoczek, Perception of the World Climate Summit in Katowice (COP24) by the Millennial Generation,10th International Conference on Modern Research in Management, Economics and Accounting, 20-22 March 2020, Berlin
- M. Kieżel, Walka z wykluczeniem społecznym seniorów jako przejaw realizacji przez biblioteki publiczne celów Agendy 2030 [w] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze - kultura w biznesie w kontekście koncepcji zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2020.
- M. Kieżel, P. Piotrowski, J. Wiechoczek, Socialist Architecture: Dissonant Heritage of CEE in the Concept of Sustainable Tourism Development, New Trends and Opportunities for Central and Eastern European Tourism, IGI Global, 2019
- M. Kieżel, P. Piotrowski, J. Wiechoczek, The Research on Sustainable Tourism in the Light of Its Paradigms, „Sustainability” 2019, 11(20), 5821; Special Issue “Competitiveness, Sustainability and Tourism”
- M. Kieżel, Communication activity of retail banks in the context of information sources of the baby boomer generation, Proceedings of the 2nd International Conference on Research in Management and Economics, Diamond Scientific Publication, Rome 2019
- M Kieżel, P Piotrowski, J Wiechoczek, Pro-ecological Behaviours of Polish Consumers, 2nd International Conference on Research in Business, Management and Economics, ICRBME, 3-5 December 2019, Vienna
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Zaangażowanie (się) konsumentów a kształtowanie innowacji w sferze produktu i komunikacji marketingowej, W. Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach nr 357, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Crowdfunding jako innowacyjne źródło finansowania projektów kulturalnych w Polsce [w:] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Kierunki rozwoju relacji jednostek kultury z otoczeniem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Mobilna komunikacja marketingowa w kulturze i sztuce jako narzędzie kształtowania relacji z odbiorcami [w:] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Kierunki rozwoju relacji jednostek kultury z otoczeniem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Narzędzia e-marketingu w procesie kreowania wartości dla klienta, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 114, Gliwice 2017
- M Kieżel, Geolokalizacja jako przykład innowacji marketingowej oferentów produktów turystycznych, [w:] B. Reformat (red.), Innowacje w turystyce. Wybrane praktyki działań Wyd. UE w Katowicach, Katowice 2017
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Crowdsourcing jako metoda angażowania konsumentów w projekty kulturalne, [w:] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze – kultura w biznesie. Nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017
- M Kieżel, M Wójcik-Jurkiewicz, Działania z zakresu CSR w marketingu banków detalicznych. Przypadek Banku Ochrony Środowiska, "Marketing i Rynek" 2017, nr 12 CD (s. 55-63)
- M Kieżel, A Kwiecień, Sprzedaż internetowa jako przejaw wykorzystania nowoczesnych technologii w instytucjach kultury, [w:] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Nowoczesne technologie informacyjne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017
- M Kieżel, M Stefańska, B Frączek, Application of new technologies by retail banks in the context of the knowledge economy, [w] Theory and Applications in the Knowledge Economy, Faculty of Economics at the University of Zagreb, Zagreb 2017
- M. Kieżel, M. Świtała, E-narzędzia oraz przyszłość marketingu w działalności usługodawców logistycznych–wyniki badań, Studia Ekonomiczne 321, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Aktywność konsumentów w procesie kreowania produktów bankowych i dóbr zaawansowanych technicznie w kontekście koncepcji otwartych innowacji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 459, Wrocław 2016
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, M. Kieżel, Aktywności online konsumentów w kontekście Customer Brand Engagement, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 459, Wrocław 2016
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Internet-based Marketing Tools for Customer Engagement Management, Proceedings of the International Marketing Trends Conference, ESCP-Europe and the Ca’ Foscari University Venezia, Wenecja 2016
- M. Kieżel, K. Bilińska-Reformat, Retail Banks and Retail Chains Cooperation for the Promotion of the Cashless Payments in Poland, Proceedings of the International Marketing Trends Conference, ESCP-Europe and the Ca’ Foscari University Venezia, Wenecja 2016
- M. Kieżel, Innovations of retail banks – expression of relationship marketing or product orientation? ACTA SCIENTIARUM POLONORUM, "Oeconomia" 2016, nr 15 (4) 2016 (s. 27-34)
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Zaangażowanie klienta (CE) w sektorze dóbr zaawansowanych technicznie oraz sektorze bankowym, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Zarządzanie. Nr 43/2, T. 2, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2016 (s. 105-114)
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Behawioralne zaangażowanie klientów w przestrzeni wirtualnej [w:] Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Zarządzanie. Nr 43/3, T. 3, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2016 (s. 153-164)
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz podmioty sektora usług turystycznych - analiza wybranych przypadków [w:] Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Wybrane problemy, pod red. A. Kwiecień, B. Reformat, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2016
- M. Kieżel, B. Reformat, Geolocation as a marketing innovation in communication and determinants of its application in Polish sector of retail trade and retail banking, The proceedings of the LCBR European Marketing Conference, ed. Lupcon Center for Business Research, 2015
- M. Kieżel, K. Bilińska-Reformat, Retail chain cooperation with banking sector in creating value for customers - Polish perspective, The proceedings of the LCBR European Marketing Conference, ed. Lupcon Center for Business Research, 2015
- M. Kieżel, Application of new media in financial education on the example of project implemented by NBP (National Bank of Poland) [w:] New Media in Higher Education Market, edited by S. Smyczek, J. Matysiewicz, Publishing House of the University of Economics in Katowice, Katowice 2015
- M. Kieżel, Produkty systemowe banków detalicznych jako przykład innowacji sprzężonych sektora bankowego i telekomunikacyjnego, „Logistyka” 2015, nr 2, CD 2 (s. 929-936)
- M. Kieżel, Role of individual customers in development of banking products in the context of open innovation concept and demand approach to innovations, “Journal of Economics and Management” 2015, Vol. 22
- M. Kieżel, Wirtualne oddziały banków detalicznych, jako procesowe i dystrybucyjne innowacje technologiczne, „Marketing i Rynek” 2015, nr 8, CD (s. 256-263)
- M. Kieżel, Zarządzanie jakością produktu usługowego przedsiębiorstwa turystycznego [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym: zarys problematyki, pod red. L. Żabińskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, Rozdział V (s. 168-196)
- M. Kieżel, Zaufanie konsumentów do banków detalicznych oraz jego determinanty w dobie kryzysu w zintegrowanej przestrzeni europejskiej, „Handel Wewnętrzny” 2015, Nr 3 (s. 100-109)
- M. Kieżel, Umiędzynarodowienie działalności rodzimych banków w kontekście emigracji zarobkowej Polaków, „Marketing i Rynek” 2014, nr 7 (s. 116-124)
- M. Kieżel, Social media as a modern form of marketing communication of retail banks with clients [w:] Współczesne wyzwania rynku finansowego, pod red. P. Chodnickiej, M. Olszak (cz.1 - Wyzwania sektora bankowego), Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014
- M. Kieżel, Komunikacja w marketingu wewnętrznym przedsiębiorstw oferujących usługi profesjonalne w tworzącej się gospodarce wiedzy [w:] Usługi profesjonalne w globalnej gospodarce, pod red. J. Matysiewicz, Placet, Warszawa 2014
- M. Kieżel, Innowacje w ofercie i obsłudze klientów banków detalicznych, „Marketing i Rynek” 2014, nr 8 (s. 486-491)
- M. Kieżel, J. Wiechoczek, Kierunki rozwoju mobilnej komunikacji marketingowej w usługach na przykładach usług bankowych i turystycznych [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Konsument jako uczestnik procesów rynkowych i odbiorca komunikatów marketingowych, pod red. G. Rosy, A. Smalec. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 777. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 32, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2013 (s. 339-356)
- M. Kieżel, Płatności bezgotówkowe w Polsce w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Społeczeństwo informacyjne – rozwój e-gospodarki i gospodarki opartej na wiedzy, pod red. M.G.Woźniak, Zeszyt 36, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013
- M. Kieżel, A. Kwiecień, Sieci i ich wybrane struktury organizacyjne - w teorii i na wybranych przykładach z sektora bankowego [w:] Tendencje w zarządzaniu. Konteksty teoretyczne i rozwiązania praktyczne, V Forum Naukowe UE Katowice, UE Katowice i Centrum Badań i Ekspertyz, Katowice. 2013
- M. Kieżel, Korzystanie z bankowości internetowej, jako nowoczesnego kanału dystrybucji, przez klientów z różnych grup wiekowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 608, Problemy zarządzania, finansów i marketingu nr 15; Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012 (s. 423-434)
- M. Kieżel, Systemowe produkty bankowe w supermarkecie - rozwiązanie na czas kryzysu? [w:] Zarządzanie w regionie. Teoria i praktyka, pod red. E. Kuczmery-Ludwiczyńskiej, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa 2012
- M. Kieżel: Gwiazdy w reklamach banków detalicznych – nowy sposób kształtowania zachowań konsumentów. „Handel Wewnętrzny” 2012, maj - czerwiec
- M. Kieżel: Multipartnerskie programy lojalnościowe banków, jako forma tworzenia oferty systemowej. „Handel Wewnętrzny” 2012, wrzesień – październik
- M. Kieżel:Marketing produktów systemowych na rynku bankowości detalicznej [W:] Marketing produktów systemowych, pod red. L. Żabińskiego, PWE, Warszawa 2012
- M. Kieżel, A. Kwiecień, Kapitał relacyjny i Customer Relationship Management w kontekście tworzenia wartości z uwzględnieniem specyfiki sektora bankowości detalicznej [w:] Nowe tendencje w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa, pod red. E. Urbańczyk, A. Gąsior, E. Mioduchowskiej-Jaroszewicz, M. Romanowskiej, Zeszyty Naukowe nr 736, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia nr 55, Szczecin 2012
Podręczniki
Redakcja
- Studia Ekonomiczne, pod red. L. Żabińskiego, M. Drzazgi, M. Kieżel, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2016, Nr 261
Dołącz do nas