Ważniejsze publikacje od 2012 roku
dr hab Katarzyna Bilińska, prof. UE
Monografie
- K. Bilińska-Reformat, Relacje sieci handlu detalicznego z klientami i dostawcami na tle uwarunkowań globalnych i lokalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015
Artykuły i studia
- K. Bilińska, B. Pabian, A. Pabian, B. Reformat. Development Trends and Potential in the Field of Virtual Tourism after the COVID-19 Pandemic. Generation Z Example. "Sustainability" 2023, Vol. 15, Iss. 3.
- K. Bilińska, J. Szymczyk. Event Marketing Maturity in the Fashion Sector as a Tool for Building Value for Customers. Zeszyty Naukowe Akademii Górnośląskiej nr 4, Katowice 2023.
- A. Dewalska-Opitek, K.Bilińska, A. Szejniuk. The power of archetypes in business-to-consumer relationship based on confectionery market in Poland. "Journal of Modern Science" 2023, Vol. 51, No 2.
- M. Cierpiał-Wolan, J. Stec-Rusiecka, D. Twaróg, K. Bilińska, A. Dewalska-Opitek, B. Wierzbiński. Relationship between Renewable Biogas Energy Sources and Financial Health of Food Business Operators. "Energies" 2022, Vol. 15, Iss. 16.
- A. Dewalska-Opitek, Katarzyna Bilińska, M. Cierpiał-Wolan. The Application of the Soft Modeling Method to Evaluate Changes in Customer Behavior towards e-Commerce in the Time of the Global COVID-19 Pandemic. "Risks" 2022, Vol. 10, Iss. 3.
- M. Wójcik-Jurkiewicz, M. Czarnecka, G. Kinelski, B. Sadowska, K.Bilińska-Reformat. Determinants of decarbonisation in the transformation of the energy sector. The case of Poland. "Energies" 2021, Vol. 14, Iss. 5.
- K. Bilińska-Reformat, A. Dewalska-Opitek. E-commerce as the predominant business model of fast fashion retailers in the era of global COVID 19 pandemics. "Procedia Computer Science" 2021, Vol. 192.
- A. Pabian, Katarzyna Bilińska-Reformat. The Potential and Need to Implement the New Concept of Social Innovation into the Management Practice of Modern Energy Companies. "Energies" 2021, Vol. 14, Iss. 20.
- A. Pabian, K. Bilińska-Reformat, B. Pabian, Future of Sustainable Management of Energy Companies inTerms of Attitudes and Preferences of the Younger Generation, "Energies" 2021, Vol. 14, Iss. 11.
- K. Bilińska-Reformat. Business model as the success factor in the era of coronavirus pandemic. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie Vol. 21, Special Issue, Sosnowiec 2020.
- M. Stefańska, K. Bilińska-Reformat. Employer branding and corporate social responsibility [in] K. Bachnik, M. Kaźmierczak, M. Rojek-Nowosielska, M. Stefańska, J. Szumniak-Samolej (eds.), CSR in Contemporary Poland. Institutional Perspectives and Stakeholder Experiences. Palgrave Macmillan, Cham 2020.
- Ł. Wróblewski, K. Bilińska-Reformat, M. Grzesiak. Wpływ potencjału internetowego tłumu na kapitał marki instytucji kultury. "Przegląd Organizacji" 2020, nr 5.
- K. Bilińska-Reformat, B. Kucharska, M. Twardzik, L. Dolega. Sustainable development concept and creation of innovative business models by retail chains. "International Journal of Retail and Distribution Management" 2019, Vol. 47.
- K. Bilińska-Reformat, A. Dewalska-Opitek. Budowanie relacji przedsiębiorstwa handlu detalicznego z klientami w obliczu zmian demograficznych. "Przegląd Organizacji" 2018, nr 1.
- K. Bilińska-Reformat, I. Stańczyk. Employer branding as a source of competitive advantage of retail chains. "Journal of Management and Business Administration. Central Europe" 2018, Vol. 26, Iss. 1.
- M. Stefańska, K. Bilińska-Reformat. Młodzi konsumenci w środowisku wirtualnym - znaczenie zmiennych demograficznych i psychograficznych w ocenie postaw użytkowników smartfonów. "Handel Wewnętrzny" 2018, nr 6(377), t. 2.
- K. Bilińska-Reformat, E.D. Rudawska. The development of food retail formats - evidence from Poland. "British Food Journal" 2018, Vol. 120, No. 2.
- M. Świtała, B. Reformat, W. Gamrot, K. Bilińska-Reformat. The influence of brand awareness and brand image on brand equity an empirical study of logistics service providers. " Journal of Economics and Management" 2018, Vol. 33(3).
- M. Stefańska, K. Bilińska-Reformat. Czy atrakcyjna cena zastąpi brak kontaktu fizycznego w przypadku zakupów online ? Przykład smart shoppers. "Przedsiębiorczość i Zarządzanie" 2017, t. 18, z. 4/1.
- K. Bilińska-Reformat, R. Wolny. Efekt ROPO w procesie zakupu przez młodych konsumentów na rynkach detalicznych. "Przedsiębiorczość i Zarządzanie" 2017, t. 18, z. 4/1.
- K. Bilińska-Reformat, K. Walotek-Ściańska. The use of benchmarking in the activity of cultural institutions a case study of silesian theatres. " Forum Scientiae Oeconomia" 2017, Vol. 5, Special Issue No. 1.
- K. Bilińska-Reformat, J. Wiechoczek. Współtworzenie dóbr trwałego użytku marek własnych w łańcuchu dostaw sieci handlowych [w] D. Kisperska-Moroń, K. Niestrój, M. Świtała (red.), Budowanie łańcuchów dostaw jutra w świetle teorii i wyników badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017.
- K. Bilińska-Reformat, Cooperation between suppliers and retail chains in developing systemic products, "Journal of Economics and Management" 2016, vol. 23 (1)
- K. Bilińska-Reformat, A. Dewalska-Opitek, Employer branding jako determinanta rozwoju sieci handlu detalicznego w Polsce, "Problemy Zarządzania" 2016, nr 1, t. 1
- K. Bilińska-Reformat, E. Frąckiewicz, Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie pozyskiwania wiedzy o klientach sieci handlowych - wybrane zagadnienia, "Studia Informatica Pomerania" 2016, nr 1
- K. Bilińska-Reformat, M. Kieżel, Retail Banks and Retail Chains Cooperation for the Promotion of the Cashless Payments in Poland, Proceedings of the International Marketing Trends Conference, ESCP-Europe and the Ca’ Foscari University Venezia, Wenecja 2016
- K. Bilińska-Reformat, E. Frąckiewicz, A. Grzesiuk, Senior w systemie dystrybucji detalicznej FMCG w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 2016, nr 5
- K. Bilińska-Reformat, J. Wiechoczek, The cooperation of international retail chains with suppliers of non-food privet label products, Proceedings of the International Marketing Trends Conference, ESCP-Europe and the Ca’ Foscari University Venezia 2016
- K. Bilińska-Reformat, The Role of Dynamic Marketing Capabilities in Creation of Competitive Advantage of Commercial Chains, "Handel Wewnętrzny" 2016 , nr 4
- K. Bilińska-Reformat, A. Dewalska-Opitek, Trends in development of relationships of global retail chains with customers, 3rd International Scientific Conference : Economics and Business Management in the 21st Century, ed. by I. Prusenovská, Technical University of Ostrava, 2016
- K. Bilińska-Reformat, B. Reformat, Wiedza na temat zachowań klientów jako podstawa budowy strategii marketingowych przedsiębiorstw handlu detalicznego, "Handel wewnętrzny w Polsce 2011-2016", 2016
- K. Bilińska-Reformat, M. Świtała, Współpraca operatorów logistycznych z producentami produktów FMCG - wybrane aspekty handlowe, "Handel wewnętrzny w Polsce 2011-2016", 2016
- K. Bilińska-Reformat, M. Stefańska, Young Consumer's Behaviours on Retail Market and Their Impact on Activities of Retail Chains, "Business Excellence" 2016, October
- K. Bilińska-Reformat, Application of segmentation procedures in creation of strategies of influence on customers of retail chains, "Handel wewnętrzny w Polsce 2010-2015", 2015
- K. Bilińska-Reformat, I. Sztangret, Entities of trade sector in the market of IT products in Poland, "International Journal of Management Cases" 2015, vol. 17, issue 1
- K. Bilińska-Reformat, M. Stefańska, Influence of the global crisis on customer purchase behavior versus changes in the retail commerce, "Review Of Business" 2015, vol. 36, issue 1
- K. Bilińska-Reformat, B. Reformat, Knowledge about the Customer in Developing Marketing Strategies of Retail Chains - Polish Perspective, Proceedings of the LCBR European Marketing Conference 2015, Lupcon Center for Business Research, 2015
- K. Bilinska-Reformat, I. Sztangret, Marki własne sieci handlowych artykułów elektroniki użytkowej. OPTIMUM. Studia Ekonomiczne nr 2 (74), Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2015
- K. Bilińska-Reformat, A. Dewalska-Opitek, New media implementation in the contemporary education process [in:] New Media in Higher Education Market, ed. by S. Smyczek, J. Matysiewicz, Publishing House of the University of Economics in Katowice, 2015
- K. Bilińska-Reformat, M. Kieżel, Retail chain cooperation with banking sector in creating value for customers - Polish perspective, The proceedings of the LCBR European Marketing Conference, ed. Lupcon Center for Business Research, 2015
- K. Bilińska-Reformat, B. Kucharska, The role of knowledge diffusion in innovations in retail chains, "Handel Wewnętrzny" 2015, nr 5
- K. Bilinska-Reformat, I. Sztangret, The Role of Own Brands in Assortment Strategies implemented by Consumer Electronic Retail Chains, "International Journal of Sales, Retailing & Marketing" 2015, vol. 4 no. 2
- K. Bilinska-Reformat, I. Sztangret, Entities of trade sector in the market of IT products in Poland, "International Journal of Management Cases" 2015, vol.17, issue 1
- K. Bilinska-Reformat, Application of new technologies in shaping the strategies of influencing customers of commercial chains, Trade Perspectives 2014. People, Technology, Knowledgeed, ed. by N. Knego, S. Renko, B. Kneźević, University of Zagreb, 2014
- K. Bilińska-Reformat, M. Stefańska, Influence of the global crisis on customer purchase behavior versus changes in the retail commerce [in:] Global business: towards new paradigm in time crisis, ed. by S. Smyczek, J. Matysiewicz, Publishing House of the University of Economics in Katowice, 2014
- K. Bilinska-Reformat, I. Sztangret,, Application of New Technologies in shaping the strategies of influencing customers of commercial chains. Trade Perspectives 2014. People, technology, knowledge, ed. by N. Knego, S. Renko, B. Knezevic. Proceedings of The International Scientific Conference Zagreb, Ekonomski fakultet – Zagreb 2014
- K. Bilinska-Reformat, I. Sztangret, Knowledge Management Model In B2B relations – holistic approach on the example of IT products and trade sector. Trade Perspectives 2014. People, technology, knowledge, ed. by N. Knego, S. Renko, B. Knezevic. Proceedings of The International Scientific Conference Zagreb, Ekonomski fakultet – Zagreb 2014
- K. Bilinska-Reformat, B. Reformat, New models of e-commerce on group buying example, "Global Journal of Commerce & Management Perspective" 2014, vol. 3
- K. Bilinska-Reformat, I. Sztangret, Produkty IT dla kompetentnego sektora handlu. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2014, nr 6
- K. Bilinska-Reformat, M. Kucia, Promocja serwisów zakupów grupowych w mediach społecznościowych - wyniki badań [w:] Informatyka & przyszłość, pod red. W. Chmielarza, J. Kisielnickiego, T. Parysa, Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014
- K. Bilinska-Reformat, Rola CCR (Customer Centric Retailing) w kreowaniu wartości dla klientów sieci handlowych, "Marketing i Rynek" 2014, nr 8 (CD)
- K. Bilinska-Reformat, Rola etnocentryzmu konsumenckiego w kształtowaniu asortymentu sieci handlowych, "Marketing i Rynek" 2014, nr 6 (CD)
- K. Bilinska-Reformat, Rola marketingu relacyjnego w działalności sieci handlowych [w:] Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce, pod red. A. Czubały, P. Hadriana, Jan.W. Wiktora, PWE, Warszawa 2014
- K. Bilińska-Reformat, M. Stefańska, Shared value as the determinant of tightening of cooperation between suppliers and retail chains as based on social values - the case of CSR implementation by global retailers, The proceedings of the International Conference Marketing Trends 2014, Marketing Trends Association, Venezia 2014
- K. Bilińska-Reformat, A. Dewalska-Opitek, Usługi audytowe z zakresu marketingu jako źródło podnoszenia konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw [w:] Usługi profesjonalne w globalnej gospodarce, pod red. J. Matysiewicz, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2014
- K. Bilińska-Reformat, A. Dewalska-Opitek, Wykorzystanie etnocentryzmu konsumenckiego w kształtowaniu wizerunku sieci handlowych, "Marketing i Rynek" 2014, nr 6 (CD)
- K. Bilińska-Reformat, B. Reformat, Wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach promocyjnych sieci handlowych, "Marketing i Rynek" 2014, nr 4 (CD)
- K. Bilińska-Reformat, Consumers Behaviours on the Market for Food Commodities and Their Impact on Commercial Enterprises, "Handel Wewnętrzny w Polsce. Rynek artykułów żywnościowych" 2013
- K. Bilińska-Reformat, M. Stefańska, Cooperation of Commercial Chains with Suppliers in the Context of CSR Concept, Zeszyt Narodowego Uniwersytetu Politechniki Lwowskiej pt. „Logistyka”, pod red. S.W. Krikawskiego, Wydawnictwo Politechniki Lwowskiej, Lwów 2013
- K. Bilińska-Reformat, I. Sztangret, Influence of knowledge sharing between intermediaries and IT leaders on developing offers for customers - polish perspective, "International Journal of Management Cases" 2013, Special Issue, vol. 15
- K. Bilińska-Reformat, Nowe trendy w e-commerce na przykładzie rozwoju zakupów grupowych. „Handel Wewnętrzny” 2013, styczeń-luty
- K. Bilińska-Reformat, I. Sztangret, Relacje oparte na wiedzy w Media Markt, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2013, nr 3
- K. Bilińska-Reformat, B. Reformat, Relationship determinants on group-buying markets - polish case, International Conference Marketing Trends, Marketing Trends Asociation, Paris 2013
- K. Bilińska-Reformat, A. Dewalska-Opitek, Telematics of delivery optimization based on cross docking concept in Poland/ Activities of Transport Telematics Communications in Computer and Information Science, Wyd. Springer, Volume 395, 2013
- K. Bilińska-Reformat, The impact ofglobal factorson the development ofgroup - buying model, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 151pt.” La Societe de L’Information. Perspective Europeenne et Globale. Les Usages et les Risiques d’Internet pour les Citoyens et les Consommateurs, pod red. C. Martina, M. Jaciow, Katowice 2013
- K. Bilińska-Reformat, Wpływ czynników globalnych i lokalnych na zachowania strategiczne sieci handlu detalicznego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego pt.” Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 776, Szczecin 2013
- K. Bilińska-Reformat, Wykorzystanie koncepcji CSR w działalności sieci handlu detalicznego. „Handel Wewnętrzny” 2013, maj-czerwiec
- K. Bilińska-Reformat, Wykorzystanie koncepcji CSR w działalności sieci handlu detalicznego, "Handel Wewnętrzny" 2013, maj-czerwiec, t. III
- K. Bilińska-Reformat, B. Reformat, Marketing sieciowych organizacji handlowych w kształtowaniu i promocji ofert sprzedażowych dla konsumenta [w:] Marketing produktów systemowych, pod red. L. Żabińskiego, PWE, Warszawa 2012
- K. Bilińska-Reformat, Zakupy grupowe jako nowa forma pozyskiwania klientów w warunkach kryzysu gospodarczego. „Handel Wewnętrzny” 2012, maj - czerwiec
- K. Bilińska-Reformat, Internet jako alternatywny kanał dystrybucji sieci handlu detalicznego. „Handel Wewnętrzny” 2012, wrzesień - październik
- K. Bilińska-Reformat, Wpływ kryzysu na rozwój sieci dyskontowych w handlu artykułami żywnościowymi w Polsce [w:] Nowe trendy w dystrybucji produktów żywnościowych. Determinanty i kierunki ewolucji, pod red. Z. Waśkowskiego i M. Sznajdera, Zeszyty Naukowe nr 237 UE w Poznaniu, Poznań 2012
Podręczniki
- K. Bilińska-Reformat, Kontrola w zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym: zarys problematyki, pod red. L. Żabińskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015
- K. Bilińska-Reformat, Managing European Distribution [in:] International Marketing in Europe, ed. by M. Szymura-Tyc, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2012
- K. Bilińska-Reformat, Pricing decisions for European markets [in:] International Marketing in Europe, ed. by M. Szymura-Tyc, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2012
Dołącz do nas