Supply Chain Day 2019 - relacja

Już po raz piąty odbyły się warsztaty "Supply Chain Day", w ramach których 61 uczestników miało okazję wziąć udział w czterech warsztatach tematycznych, poprowadzonych przez najlepsze grono ekspertów.

Wyjazd studyjny do Oddziału firmy Dachser w Sosnowcu

Odbył się na zaproszenie Pana dr inż Grzegorza Lichocika, Prezesa Dachser Sp. zo.o.o. Wizyta była okazją do zapoznania się z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w skali makro i mikro oraz do zwiedzenia firmy. Organizacja pracy magazynu, elementy związane z załadunkiem produktów oraz aspekty logistyczne również zostały poruszone podczas spotkania. Studentom nie zabrakło czasu na zadawanie pytań.

Warsztaty leanowe

Poprowadzone przez pracowników firmy Nexteer: Pana mgr inż. Roberta Jękota oraz Panią mgr Patrycję Lewandowską. Opiekę merytoryczną sprawowała Pani mgr Anna Ossowska, Dyrektor Łańcucha Dostaw firmy Nexteer, członkini Rady Programowej Kierunku Logistyka na Wydziale Zarządzania. Celem warsztatów było przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu narzędzi lean w procesach logistycznych poprzez grę symulacyjną, która go odzwierciedlała. Podczas jednej z rund uczestnicy poznali zasady przepływu informacji (tzw. MIFA), każda następna rozgrywka poprawiała jakość wykonywanych przez graczy czynności oraz ukazała jakie efekty przynosi stosowanie narzędzi.

"Akademia TrandEdu: Logistyka 4.0"

Została poprowadzona przez Pana Bogumił Paszkiewicza, TransEdu Project Manager. Warsztat zapoznał uczestników z podstawowymi pojęciami związanymi z systemami informatycznymi w logistyce czy giełdami transportowymi. Uczestnicy odtwarzali również relacje biznesowe oraz odbyli symulację negocjacji jako osoby zlecające i przyjmujące zlecenia transportowe. Dzięki temu, zwrócono uwagę na ważność w tym zawodzie umiejętności miękkich.Uzupełnieniem tej części warsztatów była prezentacja związana z bezpieczeństwem relacji biznesowych. Druga część spotkania opierała się na tematyce technologii określanych mianem 4.0. oraz na grze dotyczącej systemów giełdowych Trans.eu.

Warsztat "Budowanie strategii zakupowej"

Poprowadziła Pani mgr Agata Kulikowska, Specjalista Wiodący ds. Zarządzania Zakupami w Tauron Polska Energia S.A. W pierwszej części skupiono się na kształtowaniu strategii zakupu, dźwigniach optymalizacyjnych oraz podstawowych narzędziach analizy rynku zakupowego. Następnie realizowane były buisness cases.

  • Opisanie przedmiotu zamówienia dla określonego asortymentu i zderzenie się z konsekwencjami błędnego opisu.
  • Zaproponowanie odpowiednich dźwigni optymalizacyjnych w celu minimalizowania wpływu danego czynnika na cen.
  • Przeprowadzenie analizy TCO dla wybranej kategorii zakupowej.

W trzeciej części spotkania, warsztat związany był ze scenariuszem przeprowadzenia tzw. rozmowy z rynkiem po której odbyła się prezentacja wybranych metod szacowania oszczędności i realizowaniu na jej podstawie zadań praktycznych.

Zapraszamy do zobaczenia kilku zdjęć z warsztatów.

Informacja na stronie europejskiej wydarzenia

Więcej o wydarzeniu