Specjalność: dziennikarstwo ekonomiczne i public relations
1. OPIS SPECJALNOŚCI
Dziennikarstwo ekonomiczne i public relations, to specjalność na której możesz zdobyć równocześnie dwa profile zawodowe. Jeśli staniesz się dziennikarzem, podobnie jak sędzia, adwokat lub prokurator, będziesz osądzał, bronił i oskarżał, pamiętając, że jesteś rzecznikiem zwykłych ludzi/obywateli. Reprezentujesz opinię publiczną, ale także ją kreujesz. Wybierając rolę rzecznika prasowego lub PR-owca (lub też pracownika zatrudnionego w agencji reklamowej lub marketingu), broniącego jak adwokat interesów organizacji, potrzebujesz wiedzy i umiejętności komunikowania się w społeczności: kreatywnego tworzenia komunikatów, swobody komunikowania pomysłów i działania słowami, czyli umiejętności wystąpień publicznych.
W każdej firmie, instytucji czy organizacji pozarządowej potrzebni są specjaliści zajmujący się komunikacją, promocją oraz relacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi danej organizacji. Grupa przedmiotów dotyczących public relations pozwala studentom tej specjalności zbudować warsztat, który będą w przyszłości wykorzystywać w pracy rzecznika lub PR-owca. Także warsztaty dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego nauczą Cię sztuki pisania i prezentacji informacji.
Studia przygotują Cię do każdej z tych ścieżek kariery zawodowej. W swoim życiu zawodowym możesz mieć wiele wcieleń: możesz najpierw pracować w dziale reklamy czy też firmie produkującej gry komputerowe. Możesz następnie wybrać pracę w redakcji i jako dziennikarz realizować się w różnych jego specjalnościach, do których należą również dziennikarstwo ekonomiczne i dziennikarstwo biznesowe. Wielu dziennikarzy zostaje także blogerami, zarabiając na prowadzeniu bloga o treściach biznesowych i ekonomicznych.
2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
W ramach specjalności Dziennikarstwo ekonomiczne i public relations pogłębiane są wiedza i umiejętności związane z dziennikarstwem oraz kształtowaniem wizerunku organizacji i jej promocją. Zajęcia na specjalności to w przeważającej mierze “warsztaty”, w trakcie których studenci nabierają umiejętności i pozyskują narzędzia do wykonywania zawodów związanych z komunikacją społeczną. Uczą się przygotowywać i prowadzić działania public relations dla różnego typu organizacji. Nabywają doświadczeń praktycznych podczas zajęć w wielu instytucjach i firmach regionu, a podczas warsztatów ćwiczą pisanie tekstów reklamowych i PR oraz redagowanie materiałów multimedialnych. Tworzą też wirtualne firmy.
Przedmioty dotyczące teorii i praktyki mediów, ekonomii i publicystyki ekonomicznej oraz dziennikarskie warsztaty: prasowy, radiowo-telewizyjny i multimedialny to solidne podstawy nie tylko dziennikarstwa ekonomicznego i biznesowego, ale także PR. Zajęcia organizowane w mediach regionalnych TVP Katowice, Radio Katowice S.A., PAP oddział w Katowicach oraz “Dziennik Zachodni”, to znaczące uzupełnienie bieżącego harmonogramu studiów.
3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE
Absolwent tej specjalności będzie mógł znaleźć zatrudnienie jako:
- specjalista ds. public relations;
- copywriter w agencji reklamowej;
- specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i employer brandingu;
- koordynator ds. promocji;
- specjalista ds. kreowania wizerunku marki;
- rzecznik prasowy;
- doradca ds. wizerunku firm i instytucji;
- koordynator akcji promocyjnych;
- redaktor / dziennikarz ekonomiczny
- dziennikarz piszący dla magazynów custom publishing;
- wydawca;
- redaktor.
4. DODATKOWE INFORMACJE
Studenci specjalności Dziennikarstwo Ekonomiczne i PR utworzyli radio internetowe i redagują programy informacyjne i publicystyczne o profilu ekonomicznym. W 2019 roku na Ogólnopolskim Forum Mediów Akademickich OFMA otrzymali wyróżnienie za popularyzację tematyki ekonomicznej na antenie radiowej.
Już na pierwszym roku przygotowują także własne materiały filmowe.
Dołącz do nas