Specjalność: projektowanie komunikacji i media interaktywne
1. OPIS SPECJALNOŚCI
Nowa, praktyczna specjalność realizowana na studiach II stopnia (magisterskich) przeznaczona jest dla wszystkich osób, które chcą rozszerzyć swoje kompetencje w zakresie nie tylko projektowania komunikacji, jak i mediów cyfrowych. Została przygotowana z myślą o osobach posiadających doświadczenie i wykształcenie w zakresie dziennikarstwa, marketingu i nowych mediów, jak i dla osób, które chcą rozbudować swoje kompetencje uzyskane w innych dziedzinach wiedzy o obszar komunikacji cyfrowych.
Studenci w ramach specjalności zyskują kompetencje w obszarze:
- copywritingu i narracji cyfrowych,
- projektowania, wdrażania i badania doświadczenia użytkownika (UX) stron i portali internetowych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania,
- fotografii reklamowej,
- systemów dialogowych tworzonych i wykorzystywanych na potrzeby organizacji.
Specjalność łączy umiejętności i wiedzę z dziedzin informatyki, komunikologii, zarządzania i marketingu.
2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
Większość przedmiotów specjalnościowych realizowana jest w formie ćwiczeń i laboratoriów komputerowych. Studenci wybierający tę specjalność zyskają kompetencje w zakresie:
- pracy w środowisku mediów cyfrowych, obejmującej zarówno aspekt tekstowo-wizualny, jak i projektowy,
- pracy w obrębie web designu, badań i analiz stron internetowych, opracowywania dokumentacji projektowej oraz raportów testów użyteczności,
- tworzenia systemów dialogowych wykorzystywanych w organizacjach, komunikacji zewnętrznej firm i instytucji zapośredniczonej medialnie,
- projektowania grafiki na potrzeby biznesu,
- analizy zjawisk związanych z zaufaniem w środowisku cyfrowych – zarówno w przestrzeni komercyjnej, jak i w działalności organizacji non-profit.
Umiejętności, jakich nabywają studenci tej specjalności, są realną odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku pracy nie tylko w sektorze kreatywnym i projektowym, ale także w obszarach związanych z zarządzaniem i marketingiem.
3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE
Praktyczna specjalność rozbudowująca zarówno kompetencje związane z tekstem, jak i środowiskiem cyfrowym, pozwoli jej absolwentom na znalezienie zatrudnienia jako:
- copywriter
- koordynator projektów medialnych,
- specjalista komunikacji multimedialnej,
- menedżer zarządzający przedsiębiorstwem medialnym,
- menedżer produktów medialnych,
- projektant stron internetowych.
Absolwenci tej specjalności, dzięki jej praktycznemu profilowi, doskonale uzupełnią też posiadane dotychczas kwalifikacje. Specjalność stanowi doskonałe rozbudowanie kompetencji pracowników takich sektorów jak:
- dziennikarstwo,
- zarządzanie,
- public relations,
- informatyka,
- sztuki wizualne.
4. Dodatkowe informacje
Studenci w praktyce poznają zasady montażu materiałów multimedialnych, uczą się przygotowania powszechnych w mediach raportów Big Picture oraz redagowania stron internetowych pod kątem ważności i atrakcyjności tematów zwłaszcza w obszarze problematyki gospodarczej, biznesowej czy finansowej.
Dołącz do nas