Przejdź do menu Przejdź do treści

Specjalność: projektowanie komunikacji i media interaktywne

1. OPIS SPECJALNOŚCI

Nowa, praktyczna specjalność realizowana na studiach II stopnia (magisterskich) przeznaczona jest dla wszystkich osób, które chcą rozszerzyć swoje kompetencje w zakresie nie tylko projektowania komunikacji, jak i mediów cyfrowych. Została przygotowana z myślą o osobach posiadających doświadczenie i wykształcenie w zakresie dziennikarstwa, marketingu i nowych mediów, jak i dla osób, które chcą rozbudować swoje kompetencje uzyskane w innych dziedzinach wiedzy o obszar komunikacji cyfrowych.

Studenci w ramach specjalności zyskują kompetencje w obszarze:

  • copywritingu i narracji cyfrowych,
  • projektowania, wdrażania i badania doświadczenia użytkownika (UX) stron i portali internetowych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania, 
  • fotografii reklamowej, 
  • systemów dialogowych tworzonych i wykorzystywanych na potrzeby organizacji. 

Specjalność łączy umiejętności i wiedzę z dziedzin informatyki, komunikologii, zarządzania i marketingu.

2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ

Większość przedmiotów specjalnościowych realizowana jest w formie ćwiczeń i laboratoriów komputerowych. Studenci wybierający tę specjalność zyskają kompetencje w zakresie:

  • pracy w środowisku mediów cyfrowych, obejmującej zarówno aspekt tekstowo-wizualny, jak i projektowy,
  • pracy w obrębie web designu, badań i analiz stron internetowych, opracowywania dokumentacji projektowej oraz raportów testów użyteczności,
  • tworzenia systemów dialogowych wykorzystywanych w organizacjach, komunikacji zewnętrznej firm i instytucji zapośredniczonej medialnie, 
  • projektowania grafiki na potrzeby biznesu,
  • analizy zjawisk związanych z zaufaniem w środowisku cyfrowych – zarówno w przestrzeni komercyjnej, jak i w działalności organizacji non-profit. 

Umiejętności, jakich nabywają studenci tej specjalności, są realną odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku pracy nie tylko w sektorze kreatywnym i projektowym, ale także w obszarach związanych z zarządzaniem i marketingiem.

3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE

Praktyczna specjalność rozbudowująca zarówno kompetencje związane z tekstem, jak i środowiskiem cyfrowym, pozwoli jej absolwentom na znalezienie zatrudnienia jako:

  • copywriter
  • koordynator projektów medialnych,
  • specjalista komunikacji multimedialnej,
  • menedżer zarządzający przedsiębiorstwem medialnym,
  • menedżer produktów medialnych,
  • projektant stron internetowych. 

Absolwenci tej specjalności, dzięki jej praktycznemu profilowi, doskonale uzupełnią też posiadane dotychczas kwalifikacje. Specjalność stanowi doskonałe rozbudowanie kompetencji pracowników takich sektorów jak:

  • dziennikarstwo,
  • zarządzanie,
  • public relations,
  • informatyka,
  • sztuki wizualne.

4. Dodatkowe informacje

Studenci w praktyce poznają zasady montażu materiałów multimedialnych, uczą się przygotowania powszechnych w mediach raportów Big Picture oraz redagowania stron internetowych pod kątem ważności i atrakcyjności tematów zwłaszcza w obszarze  problematyki gospodarczej, biznesowej czy finansowej.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca
logotyp ela