Przejdź do menu Przejdź do treści

Specjalność: nowe media i komunikacja elektroniczna w organizacjach

1. OPIS SPECJALNOŚCI

Współczesny biznes rozwija się w Internecie. Wykorzystuje powiązania sieciowe, zarówno w komunikacji wewnętrznej (w strukturze firmy), jak i w komunikacji zewnętrznej, z otoczeniem, np. w działaniach promocyjnych czy marketingowych. Dynamika zmian na rynku sprawia, że żaden współczesny przedsiębiorca nie może obyć się więc bez nowoczesnych technologii informatycznych i komunikacyjnych.

To, co nazywamy "nowymi mediami", jest już trwałym elementem społeczeństwa informacyjnego. To dzięki nowym mediom zdobywamy i przekazujemy informacje. Rośnie zatem znaczenie prawidłowej i skutecznej komunikacji (szczególnie w przestrzeni wirtualnej), bez której przedsiębiorstwa nie przetrwają na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Dziś niemal każda firma i instytucja potrzebuje specjalistów biegle zarządzających procesami komunikacji elektronicznej, w tym multimedialnej, potrafiących wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, grafiki i animacji komputerowej, wirtualnej rzeczywistości czy systemów zarządzania treścią (CMS). 

Specjalność „Nowe media i komunikacja elektroniczna w organizacjach” stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie rynku pracy, przygotowując specjalistów posiadających umiejętności pozyskiwania, przetwarzania i przesyłania informacji, kreowania oraz zarządzania procesami komunikacji, a także umiejętności i wiedzę dotyczące nowych mediów, zagrożeń dla prywatności i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni czy podstaw pozycjonowania i optymalizacji w Internecie.

2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ

W ramach specjalności pogłębiane są wiedza i umiejętności związane z wykorzystaniem mediów i zaawansowanych technologii informatycznych w procesach komunikacji różnego typu, w tym zwłaszcza tych realizowanych w środowisku biznesowym.

Moduł przedmiotów specjalnościowych ma charakter praktyczny i wyposaża absolwentów w kwalifikacje potrzebne w późniejszej aktywności zawodowej. Na zajęciach warsztatowych studenci zdobywają umiejętności oraz poznają narzędzia pozwalające im biegle pozyskiwać, tworzyć, przetwarzać i udostępniać różnego rodzaju treści cyfrowe, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb komunikacji firmowej i instytucjonalnej. 

Wspomniane kompetencje absolwentów specjalności pozwalają im na podjęcie zatrudnienia lub prowadzenie własnej działalności gospodarczej w obszarach związanych z zarządzaniem komunikacją elektroniczną w przestrzeni publicznej oraz w biznesie.

3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE

Absolwent tej specjalności będzie mógł znaleźć zatrudnienie jako:

  • specjalista ds. nowych mediów;
  • specjalista ds. komunikacji elektronicznej wewnątrz organizacji;
  • specjalista ds. komunikacji elektronicznej B2B;
  • specjalista ds. mediów społecznościowych;
  • redaktor w mediach firmowych i instytucjonalnych;
  • administrator stron www;
  • twórca przekazów multimedialnych;
  • koordynator kampanii medialnych;
  • infobroker;
  • specjalista optymalizacji pozycjonowania SEO, audytor SEM;
  • analityk mediów;
  • specjalista ds. marketingu internetowego.

4. DODATKOWE INFORMACJE

Studenci specjalności „Nowe media i komunikacja elektroniczna w organizacjach”, zainteresowani pogłębieniem swoich umiejętności w zakresie analizy różnych form komunikacji firmowej i instytucjonalnej realizowanej w wykorzystaniem mediów cyfrowych, mają możliwość włączenia się w prace Koła Naukowego Dziennikarstwa Ekonomicznego i Medioznawstwa, działającego przy Katedrze Projektowania i Analizy Komunikacji. Dla osób zainteresowanych doskonaleniem umiejętności warsztatowych, związanych z wykorzystaniem systemów zarządzania treścią oraz mediów społecznościowych w komunikacji zewnętrznej organizacji, przewidziano natomiast możliwość realizacji tego rodzaju działalności na potrzeby Akademickiego Studia Radiowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach AS Radio.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca
logotyp ela