Specjalność: nowe media i komunikacja elektroniczna w organizacjach
1. OPIS SPECJALNOŚCI
Współczesny biznes rozwija się w Internecie. Wykorzystuje powiązania sieciowe, zarówno w komunikacji wewnętrznej (w strukturze firmy), jak i w komunikacji zewnętrznej, z otoczeniem, np. w działaniach promocyjnych czy marketingowych. Dynamika zmian na rynku sprawia, że żaden współczesny przedsiębiorca nie może obyć się więc bez nowoczesnych technologii informatycznych i komunikacyjnych.
To, co nazywamy "nowymi mediami", jest już trwałym elementem społeczeństwa informacyjnego. To dzięki nowym mediom zdobywamy i przekazujemy informacje. Rośnie zatem znaczenie prawidłowej i skutecznej komunikacji (szczególnie w przestrzeni wirtualnej), bez której przedsiębiorstwa nie przetrwają na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Dziś niemal każda firma i instytucja potrzebuje specjalistów biegle zarządzających procesami komunikacji elektronicznej, w tym multimedialnej, potrafiących wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, grafiki i animacji komputerowej, wirtualnej rzeczywistości czy systemów zarządzania treścią (CMS).
Specjalność „Nowe media i komunikacja elektroniczna w organizacjach” stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie rynku pracy, przygotowując specjalistów posiadających umiejętności pozyskiwania, przetwarzania i przesyłania informacji, kreowania oraz zarządzania procesami komunikacji, a także umiejętności i wiedzę dotyczące nowych mediów, zagrożeń dla prywatności i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni czy podstaw pozycjonowania i optymalizacji w Internecie.
2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
W ramach specjalności pogłębiane są wiedza i umiejętności związane z wykorzystaniem mediów i zaawansowanych technologii informatycznych w procesach komunikacji różnego typu, w tym zwłaszcza tych realizowanych w środowisku biznesowym.
Moduł przedmiotów specjalnościowych ma charakter praktyczny i wyposaża absolwentów w kwalifikacje potrzebne w późniejszej aktywności zawodowej. Na zajęciach warsztatowych studenci zdobywają umiejętności oraz poznają narzędzia pozwalające im biegle pozyskiwać, tworzyć, przetwarzać i udostępniać różnego rodzaju treści cyfrowe, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb komunikacji firmowej i instytucjonalnej.
Wspomniane kompetencje absolwentów specjalności pozwalają im na podjęcie zatrudnienia lub prowadzenie własnej działalności gospodarczej w obszarach związanych z zarządzaniem komunikacją elektroniczną w przestrzeni publicznej oraz w biznesie.
3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE
Absolwent tej specjalności będzie mógł znaleźć zatrudnienie jako:
- specjalista ds. nowych mediów;
- specjalista ds. komunikacji elektronicznej wewnątrz organizacji;
- specjalista ds. komunikacji elektronicznej B2B;
- specjalista ds. mediów społecznościowych;
- redaktor w mediach firmowych i instytucjonalnych;
- administrator stron www;
- twórca przekazów multimedialnych;
- koordynator kampanii medialnych;
- infobroker;
- specjalista optymalizacji pozycjonowania SEO, audytor SEM;
- analityk mediów;
- specjalista ds. marketingu internetowego.
4. DODATKOWE INFORMACJE
Studenci specjalności „Nowe media i komunikacja elektroniczna w organizacjach”, zainteresowani pogłębieniem swoich umiejętności w zakresie analizy różnych form komunikacji firmowej i instytucjonalnej realizowanej w wykorzystaniem mediów cyfrowych, mają możliwość włączenia się w prace Koła Naukowego Dziennikarstwa Ekonomicznego i Medioznawstwa, działającego przy Katedrze Projektowania i Analizy Komunikacji. Dla osób zainteresowanych doskonaleniem umiejętności warsztatowych, związanych z wykorzystaniem systemów zarządzania treścią oraz mediów społecznościowych w komunikacji zewnętrznej organizacji, przewidziano natomiast możliwość realizacji tego rodzaju działalności na potrzeby Akademickiego Studia Radiowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach AS Radio.
Dołącz do nas