Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych

1. OPIS SPECJALNOŚCI

Współcześnie, jednym z kluczowych wymagań stawianych pracownikom jest projektowanie efektywnych procesów sprzedażowych. Aby wyjść naprzeciw tym wymaganiom i zostać ekspertem, który rozwiąże problemy sprzedażowe w firmie, zaprojektuje lub udoskonali rozwiązania dystrybucyjne lub będzie zarządzać relacjami z klientami, warto wybrać specjalność, która jest realizowana z powodzeniem od wielu lat, a Absolwenci są nie tylko poszukiwani na rynku pracy, ale realizują także swoje biznesowe marzenia.

Celem studiów na specjalności jest wykształcenie i doskonalenie kompetencji w zakresie zarządzania sprzedażą, analizy rynków i wykorzystywania nowoczesnych technik sprzedaży. Wszystkie przedmioty specjalnościowe realizowane są w sposób praktyczny, tak aby Student był zaangażowany do analizy konkretnych przypadków, pobudził swoją kreatywność w myśleniu oraz innowacyjność w działaniu.

2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ

W trakcie studiów można zdobyć wiedzę i umiejętności w obszarze funkcjonowania handlu i instytucji rynkowych, marketingu, dystrybucji, negocjacji i technik sprzedaży, nowoczesnych technologii wspomagających sprzedaż, strategii merchandisingowych. Pobudzana jest chęć do rozwijania biznesu oraz przekazywana jest wiedza na temat tego, jak skutecznie i efektywnie stosować w praktyce różne metody, techniki i narzędzia sprzedażowe. Absolwent specjalności potrafi również analizować, planować i oceniać efekty swoich działań, tak aby być przygotowanym do pracy zarówno w zespole, jak i prowadzenia indywidualnej działalności.

3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE

Jednymi z najbardziej poszukiwanych pracowników w pierwszym kwartale 2018 roku byli specjaliści ds. handlu i sprzedaży (34% wszystkich ofert pracy) oraz specjaliści ds. obsługi klienta (23%), następnie specjaliści ds. finansów (14%) i inżynierowie (12%) (źródło: pracuj.pl). Po studiach Absolwent może pracować na stanowisku: kierownika ds. sprzedaży (sales menager), kierownika ds. planowania sprzedaży, specjalisty ds. kontaktów z klientami (client service manager), przedstawiciela handlowego (sales representatives), merchandisera, menadżera zespołów sprzedażowych, specjalisty ds. obsługi klienta, analityka sprzedaży, doradcy klienta detalicznego/korporacyjnego. Może również prowadzić własną działalność gospodarczą w kraju lub za granicą.

4. DODATKOWE INFORMACJE

Studia na tej specjalności to okazja do poznania świetnych wykładowców, nie tylko teoretyków, ale i praktyków. Oferujemy również możliwość zdobycia doświadczeń badawczych w ramach prac Centrum Badań i Transferu Wiedzy Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jeśli jesteś otwarty na nowe wyzwania, lubisz się angażować i realizować w zespole swoje pasje, zachęcamy do aktywności w Kole Naukowym „Wolny Handel”. Znajdziesz nas na Facebooku www.facebook.com/Katedra.RIK/