Gry i aplikacje mobilne
1. OPIS SPECJALNOŚCI
Specjalność Gry i aplikacje mobilne kierowana jest do studentów, którzy posiadają podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu programowania komputerów oraz baz danych. Ponadto są zainteresowani pogłębieniem wiedzy w obszarze nowych technologii a szczególnie programowania gier komputerowych oraz rozwiązań mobilnych. W ramach specjalności studenci uzyskają wiedzę i umiejętności praktyczne związane między innymi z takimi obszarami jak:
Grywalizacja – jak i gdzie można wykorzystać projekty grywalizacyjne;
Marketing gier komputerowych – jak wykorzystać potencjał gier komputerowych w obszarze marketingu oraz jak tworzyć kampanie marketingowe dla gier i aplikacji mobilnych;
Sztuczna inteligencja w grach – jak metody i narzędzia sztucznej inteligencji wpływają na gry komputerowe;
Aplikacje mobilne oraz rozszerzona i wirtualna rzeczywistość – jak rozbudować tradycyjne aplikacje mobilne o elementy rozszerzonej rzeczywistości oraz jak programować rzeczywistość wirtualną;
Gry poważne – jak wykorzystać potencjał gier i zainteresowanie grami do przekazywania wiedzy z różnych dziedzin;
Silniki gier – jak zbudowane są i jak funkcjonują nowoczesne silniki gier. W jaki sposób, z wykorzystaniem silnika gier przekształcić pomysł na grę w finalny produkt działający na różnych platformach sprzętowo – programowych.
Specjalność Gry i aplikacje mobilne pozwala spojrzeć informatykom na świat gier w szerszym aspekcie niż tylko programowanie.
2. CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
Studenci specjalności przede wszystkim przyswoją wiedzę praktyczną związaną z programowaniem gier komputerowych z użyciem silników gier. Nauczą się również wykorzystania metod sztucznej inteligencji w programowaniu gier. To sztuczna inteligencja powoduje, że świat gry staje się realny i akceptowalny przez gracza.
W ramach specjalności studenci nauczą się jak wykorzystać projekty grywalizacyjne np. do aktywizacji pracowników czy realizacji kampanii społecznych. Projektowanie i programowanie aplikacji mobilnych to kolejny obszar wiedzy praktycznej, z którym zostaną zapoznani studenci. W ramach przedmiotów specjalnościowych studenci nauczą się, jak w tworzonych przez siebie programach łączyć świat realny ze światem rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości.
3. GDZIE ZNAJDZIESZ ZATRUDNIENIE
Absolwenci specjalności najczęściej zatrudniani są w innowacyjnych firmach z branży IT, często zaliczanych do tak zwanego sektora kreatywnego. Mają możliwość realizacji zaawansowanych pomysłów związanych z aplikacjami mobilnymi, grami komputerowymi czy aplikacjami rozszerzonej rzeczywistości.
Projekty IT z obszaru gier nie są już tylko domeną sektora rozrywkowego. Chętnie wykorzystywane są między innymi w takich obszarach jak: rekrutacja pracowników, marketing, zarządzanie relacjami z klientami czy doskonalenie produktów. Zatem absolwenci mogą pracować w firmach wykorzystujących gry i mechanizmy grywalizacji w procesach rekrutacji i doskonalenia pracowników. Wykorzystujących rozwiązania rozszerzonej rzeczywistości w kampaniach marketingowych czy aplikacje mobilne w procesach wytwarzania i doskonalenia produktów.
Po zakończeniu studiów absolwenci dysponują wiedzą pozwalającą na realizację własnych planów biznesowych w obszarze szeroko rozumianego sektora IT.
4. DODATKOWE INFORMACJE
Studenci mają możliwość indywidualnego rozwoju w ramach Kół Naukowych.
Wybrane zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej z wykorzystaniem podejścia Design Thinking.
Istnieje możliwość indywidualnych spotkań z tutorem w ramach Programu Tutoringu Akademickiego.
Kształtowane kompetencje:
otwarty umysł,
myślenie systemowe,
podejście zwinne.
Dołącz do nas